کمالی‌پور: بنیاد شهید و امور ایثارگران به دنبال کارهای کلیشه‌ای برای ایثارگران است
کد خبر: 3728778
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷
واکاوی معضلات جانبازان دفاع مقدس/2

کمالی‌پور: بنیاد شهید و امور ایثارگران به دنبال کارهای کلیشه‌ای برای ایثارگران است

گروه جهاد و حماسه ــ عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه یک سری خدماتی برای جامعه ایثارگری درنظر گرفته می‌شود که کارساز نیست و شاهد کارهای کلیشه‌ای از سوی معاونت درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران هستیم.

کمالی‌پور: بنیاد شهید و امور ایثارگران به دنبال کارهای کلیشه‌ای برای ایثارگران است

 

یحیی کمالی‌پور، عضو فراکسیون ایثارگران، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به معضلات جانبازان دفاع مقدس اظهار کرد: پس از هشت سال دفاع مقدس موضوعات خانواده‌های شهدا، مفقودین، جانبازان و آزادگان از جمله موضوعات مهم جامعه به شمار می‌رود و آنها هم با مشکلاتی روبرو هستند و در میان ایثارگران آن دسته که درصد جانبازی‌شان بالاتر بود، مشکلات‌شان به تناسب بیشتر است و نسبت به دیگر ایثارگران، سختی‌های بسیاری را متحمل می‌شوند.

وی ادامه داد: در این کش و قوس‌ها در راستای حمایت ایثارگران، قوانین متعددی تصویب شد که یکی از این قوانین، قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بود. متأسفانه مشکلی که در این میان شاهد بودیم، بیشتر عدم اجرای قانون بود تا تصویب قانون.

عضو فراکسیون ایثارگران با اشاره به این موضوع که درصد بسیاری از ایثارگران، در پیچ و خم‌های مسائل روزمرگی زندگی‌های‌شان گرفتار هستند، بیان کرد: خدمات ارائه به جانبازان که در قانون تصویب شده است، ناقص اجرا می‌شود و تنها بخش‌هایی از این قوانین که شناخته شده باشد، اجرایی می‌شود؛ هر روز که می‌گذرد، شاهد اثرگذاری بیشتری از جنگ بر ایثارگران هستیم که شرایط را بر آنها سخت می‌کند اما آنها این شرایط را به جان می‌خرند و تحمل می‌کنند و در مقابل این‌ها مسئولان، دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران هم باید آنها را مورد توجه قرار دهند که متأسفانه این توجهات کمتر است!

این نماینده مجلس معتقد است یک سری خدماتی که برای جامعه ایثارگری درنظر گرفته می‌شود کارساز نیست و تصریح کرد: در بسیاری از کشورها شاهد هستیم که تا چه اندازه برای افرادی که به جنگ رفتند وبرای حفظ کشور زحمت کشیدند، ارزش و توجه قائل هستند، درحالی که این اتفاق در کشور ما رخ نمی‌دهد و روز به روز این توجهات کمتر هم می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از وظایف اساسی مجلس نظارت بر اجرای قوانین است. مجلس باید قوانین مربوط به ایثارگران را واکاوی کند تا ببیند که چند درصد از قوانین اجرا و چند درصد اجرا نشده است و آن درصدهایی که اجرا شده چگونه اجرا شده است. این‌ها مسائلی است که نمایندگان می‌توانند داشته باشند، اما متأسفانه تا کنون شاهد چنین امری از سوی آنها نبودیم.

کمالی‌پورضمن گلایه از عملکرد بنیاد شهید وامور ایثارگران تصریح کرد: معاونت درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران یک سری کارهای کلیشه‌ای را انجام می‌دهند. برای مثال یک ایثارگر که از شهرستان دور افتاده برای درمانش به تهران بیاید، آیا برای خدمات رسانی به او فکر کرده‌ایم؟ به فکر پرداخت هزینه‌هایش هستیم؟ آیا او می‌تواند از پس هزینه‌هایش در تهران بر بیاید؟ همه این‌ها پرسش‌هایی است که باید بنیاد شهید پاسخش را برایش بیابد. بنیاد شهید به واقع نتوانسته کاری در این خصوص برای ایثارگران انجام دهد.

 انتهای پیام

captcha