بیانیه انجمن گردشگری عراق درباره پروازهای امروز فرودگاه نجف
کد خبر: 3729649
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶

بیانیه انجمن گردشگری عراق درباره پروازهای امروز فرودگاه نجف

گروه بین‌الملل ـ انجمن گردشگری عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی پروازهای امروز(23 تیرماه) فرودگاه نجف به فرودگاه بین‌المللی بغداد منتقل شده است.

بیانیه انجمن گردشگری عراق درباره پروازهای امروز فرودگاه نجف

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الفرات نیوز؛ انجمن گردشگری عراق در این بیانیه، اطلاع‌رسانی به مسافران در این زمینه و اعطای بلیت‌های جدید به آن‌ها را خواستار شد.

منابع محلی در شهر نجف اشرف اعلام کردند که جمعه شب به علت ورود غیرقانونی تظاهرکنندگان به داخل فرودگاه نجف اشرف همه پروازهای داخلی و خارجی به نجف و بالعکس به دلایل امنیتی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

شماری از شهروندان در نجف، شب گذشته در اعتراض به ضعف خدمت‌رسانی آب و برق، بیکاری و کیفیت پایین خدمات اجتماعی به فرودگاه بین‌المللی این شهر که متعلق به بخش خصوصی است، ورود کردند و به بخش‌هایی از این فرودگاه آسیب رسیدند.

این در حالی است که مدیریت فرودگاه نجف اعلام کرد که از مسئولان امنیتی و محلی استان به دلیل کوتاهی در ممانعت از ورود معترضین به فرودگاه به دستگاه قضایی شکایت خواهد کرد.

منع آمد و شد

همچنین، پلیس نجف اشرف در همه مناطق این استان مقررات منع آمد و شد را وضع کرده است.

جلسه فوق‌العاده

از سوی دیگر، دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای از تشکیل جلسه فوق‌العاده کمیسیون وزرای امنیتی در جمعه شب به ریاست حیدر العبادی برای بررسی اوضاع امنیتی خبر داد و اعلام کرد: این نشست به منظور بررسی اوضاع امنیتی کشور عراق برگزار شد.

 حمایت مرجعیت
 
مرجعیت دینی عراق ضمن اعلام همبستگی خود با اهالی بصره، از ساکنان این استان شیعه‌‌نشین خواست تا از روش‌های مسالمت‌آمیز در تظاهرات استفاده کنند.
 
شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی در کربلا در خطبه‌های نماز جمعه دیروز ضمن درخواست از دو دولت مرکزی و محلی در بصره برای تعامل جدی با درخواست‌های شهروندان این استان جنوبی عراق، اعلام کرد: این واضح است که با وجود تامین بودجه، در ارائه خدماتی عمومی به مردم بصره کوتاهی صورت می‌گیرد.

اعتراضات شهروندان عراقی در استان بصره و برخی از شهرهای عراق در اعتراض به اوضاع نابسامان خدمات‌رسانی و بیکاری جوانان این استان وارد هفتمین روز خود شده است.

طی روزهای گذشته شمار زیادی از جوانان و اهالی این شهر در اعتراض به اوضاع بد خدمات‌رسانی از قبیل قطع مکرر برق و آب و عدم اشتغال‌زایی، با راه‌اندازی تظاهراتی خواستار توجه بیشتر مسئولان عراقی به استان بصره شدند.

همزمان با تظاهرات در استان بصره، صدها نفر از اهالی شهر بغداد، پایتخت عراق نیز به نشانه همبستگی با تظاهرات بصره و حمایت از معترضان، دست به راهپیمایی مسالمت‌آمیزی زدند.

انتهای پیام
captcha