برگزاری جشن شکرگزاری برداشت کلزا در الشتر
کد خبر: 3730703
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳

برگزاری جشن شکرگزاری برداشت کلزا در الشتر

گروه اجتماعی- جشن شکرگزاری برداشت محصول کلزا با حضور جمعی از مسئولان و کشاورزان شهرستان الشتر برگزار شد.

برگزاری جشن شکرگزاری برداشت کلزا در الشتر

به گزارش ایکنا از لرستان، جشن شکرگزاری و آغاز عملیات اجرایی برداشت محصول کلزا در سطح ۷۴۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان سلسله در روستای اصلان‌شاه این شهرستان برگزار شد.

چنگیز ابراهیمی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان لرستان در این مراسم که دوشنبه، ۲۴ تیر برگزار شد، اظهارکرد: قسمت عمده روغن خوراکی مورد نیاز جامعه از خارج تامین می‌گردد، از طرفی با توجه به ظرفیت‌ها و استعداد کشور و استان لرستان وابستگی به واردات این خوراکی مورد نیاز جامعه شایسته نیست

وی ادامه داد: در همین راستا و براساس سیاست‌ها و هدف‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی کاهش تدریجی وابستگی به واردات روغن خارج از کشور از طریق توسعه کشت دانه‌های روغنی در دستور کار قرار دارد.

ابراهیمی، کلزا را یکی از مهم‌ترین دانه‌های روغنی دانست که ۳۰ تا ۵۰ درصد از آن روغن خوراکی مطبوع، سالم و مناسب استحصال می‌شود به نیاز آبی کم این محصول اشاره و افزود: کلزا در تناوب زراعی نقش مهمی در افزایش تولید سایر محصولات زراعی دارد چراکه گیاهی کاملا اقتصادی برای افزایش درآمد کشاورزان بوده که هم باعث رونق اقتصاد کشاورزان شده و هم وابستگی کشور به واردات روغن خوراکی در کشور را کاهش می‌دهد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان تصریح کرد: حدود ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان لرستان به کشت کلزا اختصاص یافته است که پیش‌بینی می‌شود ۳ هزار تن کلزا برداشت شود.

وی به استعداد، پتانسیل و توان بالای شهرستان سلسله در تولید محصول مهم و استراتژیک کلزا اشاره کرد و افزود: ۷۴۰ هکتار از مزارع این شهرستان کلزا کشت شده است و از این سطح زیر کشت مقدار ۱۶۰۰ تن کلزا برداشت می‌شود.

 

انتهای پیام

captcha