موزه دفاع مقدس فارس جنبه ملی داشته باشد/ اختصاص بودجه از سوی شورای شهر
کد خبر: 3730899
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

موزه دفاع مقدس فارس جنبه ملی داشته باشد/ اختصاص بودجه از سوی شورای شهر

گروه اجتماعی ـ رئیس كمیسیون برنامه،‌ بودجه، امور حقیقی و املاك شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینكه موزه دفاع مقدس می‌تواند سبب جذب گردشگران ملی و خارجی قرار گیرد، به حضور همه اقوام در دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: باید به موزه جنبه ملی و عمومی دهیم و نباید محتوای موزه یک بعدی باشد.

موزه دفاع مقدس فارس جنبه ملی داشته باشد/ اختصاص بودجه از سوی شورای شهر شیراز

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرزاق موسوی، رئیس كمیسیون برنامه،‌ بودجه، امور حقیقی و املاك شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 26 تیرماه در کمیسیون فرهنگی شورا گفت: هم‌اندیشی در خصوص موزه دفاع مقدس در دستور کارقرار گرفت.

محتوای موزه دفاع مقدس نباید یك بعدی باشد
وی با بیان اینكه موزه دفاع مقدس می‌تواند سبب جذب گردشگران ملی و خارجی قرار گیرد، به حضور همه اقوام در دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: باید به موزه جنبه ملی و عمومی دهیم و نباید محتوای موزه یک بعدی باشد.
موسوی همچنین این نكته را یادآور شد: بررسی بخش فیزیکی موزه به کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک و کمیسیون شهرسازی ارجاع داده شد.
عضوشورای اسلامی شهر شیراز از تشکیل کارگروه مشترک بین معاونت فرهنگی، اجتماعی و شهرداری منطقه ۲و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبرداد و گفت: مقرر شد درمدت یک ماه نتیجه حاصل برای بررسی به کمیسیون فرهنگی ارائه شود.
موسوی همچنین بر شناسایی استانداردهای استقرار فضاهای فرهنگی، ورزشی و مذهبی تاکید کرد و گفت: با این اقدام از سلیقه‌ای عمل کردن جلوگیری می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت رعایت اصول طرح تفصیلی شهر برای ساخت اماکن اموزشی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی در راستای کمک به این نهادها چارچوبی را تعیین کند تا در شورا به تصویب برسد.

در امور شهر نباید تبعیضی صورت گیرد
موسوی افزود: در امور شهر نباید تبعیضی صورت گیرد و باید بر اساس طرح تفصیلی شهر نیازمندی‌های شهر از قبیل مدرسه، حسینیه و مسجد مشخص شود.

اختصاص بودجه برای تكمیل ساخت موزه دفاع مقدس در كمیسیون گردشگری شورا
سولماز دهقانی، رئیس كمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه از اختصاص بودجه برای ساخت موزه دفاع مقدس در کمیسیون گردشگری خبر داد و با اشاره به وجود موزه جنگ در کشورهای دیگر گفت: باید به محتوای موزه دفاع مقدس نگاه ویژه شود.

لزوم ایجاد فراخوان ملی برای ساخت المان‌های موزه دفاع مقدس
وی خواستار برگزاری فراخوان ملی و استفاده از ظرفیت هنرمندان کشور برای ساخت المان‌هایی با موضوع دفاع، ایثار و شهادت شد و گفت: با ایجاد یک میدان‌گاه برای بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس می‌توانیم در ایجاد وحدت اجتماعی و همراه کردن مردم در این مناسبت‌ها گامی موثر برداریم.
بازسازی صحنه‌هایی از دفاع مقدس، که رزمندگان استان در آن نقش داشتند، یکی دیگر از پیشنهادات رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز بود.
سیروس پاک فطرت،‌ عضو دیگر شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این کمیسیون گفت: کلان‌شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) و سابقه‌ حضور و موفقیت در دفاع مقدس نیازمند موزه دفاع مقدس است تا آیندگان بتوانند ایثار و شهادت گذشتگان را به نظاره بنشینند.

موزه دفاع مقدس در بحث نرم‌افزاری در حال تكمیل است
وی افزود: فاز نخست مرکز هنری و موزه دفاع مقدس استان فارس که شامل بخش سخت‌افزاری این مجموعه از قبیل تأمین زمین و ساخت موزه است در ادوارگذشته اجرایی شده و هم اکنون بحث نرم‌افزاری از جمله تجهیز گالری‌های موزه و استفاده بهینه ازاین مکان مدنظر است.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین خواستار تشکیل کارگروه مشترک بین معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، شهرداری منطقه ۲ و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به منظور هم‌اندیشی، همسویی و همراهی برای تحقق اهداف و اجرای برنامه‌ها شد.
پاک‌فطرت با اشاره به نیاز شهرستان‌های مقیم مراکز استان‌ها به یک پایگاه مستقل گفت: شهرداری به‌طور مستقیم برای ساخت اماکن مذهبی وظیفه‌ای ندارد اما اگر اهالی محل یا خیرین بخواهند اقدام به ساخت این اماکن کنند شهرداری با رعایت ضوابط حداقل می‌تواند در تأمین زمین آن‌ها را یاری رساند.
انتهای پیام

captcha