نیایش؛ هدیه الهی برای خروج از افکار منفی/ از خدا عاقبت نیک بخواهید
کد خبر: 3734770
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
آمنه لطفیان سرگزی:

نیایش؛ هدیه الهی برای خروج از افکار منفی/ از خدا عاقبت نیک بخواهید

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر کانون فرهنگی تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی گفت: دعا و نیایش یک عبادت قدسی و یک نیاز فطری و هدیه الهی برای خروج از هیاهوی زندگی مادی و افکار منفی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ گفتمان دینی «اثر درمانی دعا و نیایش با تکیه بر صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه و چگونه از اطرافیان شرح حال معنوی بگیریم» به همت دارالقرآن آیت‌الله سیدجواد حسینی تبریزی خامنه‌ای با حضور جمعی از بانوان حوزوی و دانشگاهی صبح امروز، 9 مردادماه در شبستان مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
آمنه لطفیان سرگزی، مدیر کانون فرهنگی تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی در گفتمان با اشاره به روز اهدای خون و تشکر از زحمات خداپسندانه کادر درمانی سازمان انتقال خون، گفت: معنویت و ارتباط با دنیای درون و ارتباط با خداوند و پویایی ارزش‌های اصیل ایرانی، تنها راه نجات از آشفتگی‌هاست.
وی بیان کرد: به تعبیر آیت‌الله یحیی انصاری، نگرش معنوی و انس با صحیفه سجادیه در همه ابعاد زندگی اثر می‌کند و برای بشر امروز ضروری و کاربردی است. ما باید معنویت دینی خود را بر اساس آموزه‌های قرآنی متناسب با نیاز مخاطب، به روش علمی ارائه کنیم تا زندگی آرام و هدفمندی داشته باشیم.
کارشناس حوزه علمیه خواهران جامعة‌الزهرا(س) قم تصریح کرد: گرایش و عمل به معنویت و معناداری زندگی در فطرت آدمی ریشه دارد که از بدو خلقت، همه زندگی‌اش را تشکیل می‌دهد و این باور، شور و جاذبه شدید برای رسیدن به خدا ایجاد می‌کند.
مدرس مرکز تخصصی نماز کشور با اشاره به مبانی مراقبت معنوی و طب تسکینی و لزوم توجه به معنابخشی به رنج و اثر درمانی آن، گفت: نیایش و دعا نوعی تفکر است که انسان را به مبدأ هستی متصل می‌کند و به تعبیر آیت‌الله سیدجواد حسینی تبریزی خامنه‌ای، دعاهای صحیفه سجادیه، پیوند فکری وعواطفی آدمی با پروردگار جهان و پرواز روح انسان به سوی خداست و یادآور این نکته است که هرچند بشر پایبند زمین است، اما دل در آسمان دارد.
لطفیان گفت: رهبر معظم انقلاب در بیاناتی فرمودند «برخی فکر می‌کنند اگر زنی مثلا کارش عبارت شد از همان کار خانه، این اهانت به زن است؛ نه! هیچ اهانتی نیست. بلکه مهم‌ترین کار برای زن این است که زندگی را سرپا نگه دارد».
وی با اشاره به اینکه قرار گرفتن در مسیر شیطان، پله اول سقوط از مسیر الهی است، عنوان کرد: شناخت مسیر الهی و حرکت در آن، نیاز لحظه‌های ماست. نیایش کلید فهم و شناخت خداوند و هستی، و الگوی جامع برای آموزش و آموختن صفات الهی است.
کارشناس حوزه علمیه خواهران جامعة‌الزهرا(س) قم گفت: دعا و نیایش یک عبادت قدسی و یک نیاز فطری و هدیه الهی برای خروج از هیاهوی زندگی مادی و افکار منفی بوده و بهتر است هنگامی که توفیق قرب و انس با خدا را یافتیم از خدا عاقبت نیک همراه با مقام قرب و رضا را بخواهیم و به دعای اجابت شدگانی مانند شفای ایوب، نجات موسی از دریا، نجات یونس از دل نهنگ توجه ویژه کنیم و قدرت خدا را در این نمونه‌ها ببینیم.
محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha