«انقلابی‌گری و بصیرت دفاع از نگاه صحیفه سجادیه» بررسی شد
کد خبر: 3743134
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
در قم؛

«انقلابی‌گری و بصیرت دفاع از نگاه صحیفه سجادیه» بررسی شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ کرسی آزاد‌اندیشی با عنوان «انقلابی‌گری و بصیرت دفاع از نگاه صحیفه سجادیه» در شبستان مسجد مقدس جمکران با حضور جمعی از بانوان قرآنی از حوزه و دانشگاه امروز، 10 شهریور ماه با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، دارالقرآن آیت‌الله سید‌جواد حسینی تبریزی خامنه‌ای و با مشارکت جامعة المصطفی(ص) العالمیه برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آمنه لطفیان سرگزی، مدیر کانون فرهنگی تبلیغی شهید آیت‌الله محمدعلی لطفیان سرگزی با اشاره به اهمیت عید غدیر گفت؛ عید غدیر برای حضرت علی‌(ع) نیست، برای دوازده امام است. غدیر یعنی انتخاب رهبری تا آخر عمر بشر. این یک مسئله مهمی است.

وی با تبریک عید سعید غدیر خم، انتخاب حضرت علی(ع) را به عنوان ولیّ امر امت اسلامی و جانشین پیامبر(ص)، نعمت بزرگ الهی دانست و گفت: مهمترین وظیفه ما به عنوان حکومت اسلامی، معیار و شاخص قرار دادن حکومت علوی است.

کارشناس ارشد حوزه علمیه خواهران جامعة‌الزهراء(س) شاخص‌های حکومت علوی یعنی «عدالت، پاکدامنی، پارسایی و با مردم بودن» را معیار ارزیابی و سنجش اقدامات مسئولان برشمرد و گفت: در زمینه اقتصاد باید قوی، پرحجم و با کیفیت کار کرد و مسئولان اقتصادی در حل مشکلات مردم شب و روز نشناسند.

مدرس مرکز تخصصی نماز کشور با اشاره به هفته دولت، این هفته را تداعی‌کننده نام ماندگارِ شهیدان رجایی و باهنر دانست و خاطرنشان کرد: هفته دولت فرصتی برای ارزیابی مسئولان دولتی از عملکرد خود است، ضمن آنکه در این هفته باید به دولتمردان و برادران و خواهران حاضر در این جلسه خدا قوت گفت، زیرا اداره کشوری با جمعیتی بیش از هشتاد میلیون با مسائل گوناگون وظیفه‌ای بسیار سنگین و دشوار است.

وی با تأکید بر اینکه هفته دولت همچنین فرصتی برای ارزیابی نقاط قوت و ضعف دستگاه‌ها و مسئولان دولتی بود، افزود: در این ارزیابی باید نقاط قوت و ضعف، با یکدیگر دیده شود تا بر نقاط قوت افزوده و نقاط ضعف برطرف شوند.

لطفیان در تبیین مدیریت اقتصادی افزود: «باز کردن میدان برای فعالان سالمِ اقتصادی و جوانان مبتکر و پرتلاش و برطرف کردن موانع و بهبود فضای کسب و کار» و همچنین «بستن منافذ فساد و برخورد با مفسد» دو رکن مهم مدیریت اقتصادی کشور است.

وی «اتحاد و انسجام مسئولان کشور» را بیش از هر زمان دیگر لازم خواند و افزود: رؤسای قوا و مسئولان بخش‌های مختلف باید پشتیبان و کمک‌کار یکدیگر باشند و به‌ویژه همه باید به دولت کمک کنند زیرا دولت در وسط میدان است.

مدرس مرکز تخصصی نماز اختلاف نظر میان مسئولان را طبیعی دانست و در عین حال افزود: این اختلاف نظرها نباید رسانه‌ای شوند زیرا مردم را نگران و مضطرب می‌کند.

وی با اشاره به جلسه شش شهریور مجلس شورای اسلامی و سؤال نمایندگان از رئیس‌جمهور اشاره و تأکید کرد: جلسه شش شهریور مجلس نمایش اقتدار و ثبات جمهوری اسلامی ایران بود و خداوند به آقای رئیس جمهور و قوه مقننه خیر بدهد که مشترکاً چنین نمایش اقتداری را نشان دادند.

لطفیان گفت: نمایندگان مجلس از رئیس جمهوری که با بیش از ۲۳ میلیون رأی انتخاب شده است، سؤال می‌کنند و رئیس جمهور نیز با خونسردی و متانت به سؤال‌ها پاسخ می‌دهد و این معنای مردم‌سالاری دینی است. میان انتظارات نمایندگان و واقعیات موجود شکافی وجود دارد که باید پر شود، مهم آن است که آنچه اتفاق افتاد، یک نمایش با شکوه از قدرت جمهوری اسلامی و اعتماد به نفس مسئولان بود.

وی با تأکید بر اینکه دشمن از جلسه مجلس به‌دنبال اهداف دیگری بود، افزود: جلسه بسیار خوب مجلس هم رئیس‌جمهور و هم مجلس را تقویت می‌کند و زمینه ‌ساز همکاری‌های بیشتر و نزدیک‌تر شدن دیدگاه‌ها خواهد شد. یک جمع فعال، کمر بسته و با نشاط باید مأمور حل یک به یک معضلات اقتصادی شوند.

محمود لطفیان

انتهای پیام

captcha