رئیس جهاد دانشگاهی فارس سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته
کد خبر: 3735205
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱

رئیس جهاد دانشگاهی فارس سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته

گروه اجتماعی ـ در آستانه فرا رسیدن سالروز تشكیل جهاد دانشگاهی، مظاهر بابایی، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز خواهد بود.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته

به گزارش ایكنا از فارس، در آستانه فرا رسیدن 16 مرداد، سالروز تشكیل جهاد دانشگاهی، مظاهر بابایی، رئیس واحد فارس این نهاد انقلابی درباره فعالیت‌های جهاد دانشگاهی سخنرانی خواهد كرد.
این سخنرانی در جمع نمازگزاران روز جمعه، 12 مردادماه جاری و به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته صورت خواهد گرفت.
بنا بر این گزارش، در تقویم رسمی كشورمان، 16 مردادماه به عنوان سالروز تشكیل جهاد دانشگاهی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی نامگذاری شده است.
این نهاد انقلابی در سال 58 به دستور امام راحل و به منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی و ضرورت ایجاد تحول در دانشگاه ها و همچنین سازمان‌دهی و نظارت بر وضعیت مدیریت دانشگاه‌ها تشكیل شد.
طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و اساس‌نامه جهاد دانشگاهی، این سازمان نهادی است عمومی، غیردولتی و زیر نظرشورای عالی انقلاب فرهنگی که از لحاظ اداری دارای شخصیتی مستقل است.
مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای، در مورد جهاد دانشگاهی فرمود‌ه‌اند: «مجموعه شما [جهاد دانشگاهی] یک حرفی زد که بحمداللّه این حرف، امروز تقریبا در کشور ثابت شده است. جهاد دانشگاهی از اول خواست بگوید که نیروهای مؤمن، حزب اللهی، انقلابی و کمر بستگان انقلاب آن چنان که دشمن می خواهد وانمود کند، عبارت نیستند از یک عده مردمی که از دانش، معرفت، تخصص و تجربه تهی هستند».
هم چنین ایشان در جای دیگری فرموده اند: «تاکنون، کارنامه درخشان جهاد دانشگاهی نیز بیانگر آن است که این نهاد، تجلی گاه تعهد و فرهنگ ناب در محیط های علمی بوده است و نام جهاد، همواره با تبلور فرهنگ، معنویت وحفظ اصول وارزش های متعالی، عجین بوده است».
یادآور می‌شود، جهاد دانشگاهی دارای بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اشتغال و غیره است و خبرگزاری‌های ایسنا، ایكنا، سینا نیز ذیل این نهاد انقلابی فعالیت دارند.
انتهای پیام

captcha