تبدیل تهدیدهای اقتصادی به فرصت؛ از نقش‌های راهبردی جهاددانشگاهی
کد خبر: 3735944
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
امیری مطرح کرد:

تبدیل تهدیدهای اقتصادی به فرصت؛ از نقش‌های راهبردی جهاددانشگاهی

گروه فرهنگی ـ رئیس بنیاد علمی نخبگان لرستان گفت: تبدیل تهدیدهای اقتصادی به فرصت، تقویت بنیان تولید علم و فناوری و جهش در خودکفایی و تلاش برای رهایی اقتصاد نفتی می‎تواند نقش‌های راهبردی جهاددانشگاهی باشد.

 تبدیل تهدیدهای اقتصادی به فرصت؛ از نقش‌های راهبردی جهاددانشگاهی

حمزه امیری، رئیس بنیاد علمی نخبگان لرستان لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با گرامیداشت 16 مرداد سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، اظهارکرد: با ظهور انقلاب اسلامی، شکل جدیدی از حکومت در دنیا پدیدار شد و ظهور چنین حکومتی آن هم در منطقه خاورمیانه که از لحاظ اقتصادی و ژئوپلیتیکی دارای اهمیت بسیار زیاد است باعث شد که نهادهای علمی و فناورانه کشور و در همگامی با آن‌ها، جهاددانشگاهی خود را مکلف به نوآوری و الگوسازی در عرصه جدید علمی کند.
وی بیان کرد: جهاددانشگاهی در تبدیل دانش به ثروت و ایجاد زیرساخت‌های تحقیقاتی، تکمیل‌کننده حلقه علمی کشور بوده و است و همچنین در تکمیل زنجیره دانشگاه و صنعت گام‌های مؤثری برداشته است.
رئیس بنیاد علمی نخبگان لرستان اضافه کرد: فضای اقتصادی ایران، رویدادهای ویژه و منحصر به فرد اقتصادی را شاهد بوده که وقوع برخی از آن‌ها کم‌سابقه است، از این‌رو زمانی‌که شرایط این‌چنینی به وجود می‌آید، نقش جهاددانشگاهی به‌عنوان نهادی منعطف در مباحث اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
امیری گفت: تبدیل تهدیدهای اقتصادی به فرصت، تقویت بنیان تولید علم و فناوری و جهش در خودکفایی و تلاش برای رهایی اقتصاد نفتی نقش‌های راهبردی جهاددانشگاهی می‌تواند باشد.
وی بیان کرد: تاکید بر مزیت‌های استانی و منطقه‌ای و فراهم آوردن زیست بوم کارآفرینی می‌تواند نقش بسزایی در اشتغال فراگیر ایجاد کند در این راستا، پرورش و توانمندسازی استارتاپ‌های موفق استانی، نیاز سنجی‌های دقیق در استان، پویایی واحدهای فناور و شناسایی نقاط قوت آن‌ها می‌تواند به‌عنوان الگوهای پیشنهادی در دستور کار جهاددانشگاهی قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha