اهدای جایزه به کودکان مصری که نماز صبح را در مسجد بخوانند
کد خبر: 3736927
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

اهدای جایزه به کودکان مصری که نماز صبح را در مسجد بخوانند

اهدای جایزه به کودکان مصری که نماز صبح را در مسجد بخوانند گروه بین‌الملل- مسجدی در استان «بحریه» در شمال مصر برای تشویق کودکان به حضور در مسجد جایزه‌ تعیین کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری البوابه، مسجد ناصر در شهر دمنهور واقع در استان بحیره اعلام کرد هر کودک 10 تا 14 ساله که 40 روز پیاپی نماز صبح خود را در مسجد اقامه کند 1000 پوند مصری (معادل 55 دلار) به عنوان جایزه دریافت می‌کند.

محمد علام، یکی از مسئولان مسجد، در این باره گفت: فردی خیر مبلغ ده هزار پوند برای این منظور به مسجد اهدا کرده و بر این اساس این جایزه به ده کودک تعلق خواهد گرفت.

وی افزود جوایز 1000 پوندی طی مراسمی در روز 20 شهریور اهدا خواهد شد و در صورتی که تعداد کودکانی که موفق به حضور 40 روزه در مسجد شوند از 10 نفر بیشتر شود، در میان آن‌ها قرعه کشی انجام می‌شود.

مردم شهر دمنهور با استقبال از این طرح اظهار امیدواری کردند، اجرای آن در سایر مساجد شهر و دیگر شهر‌های مصر به ترویج فرهنگ اقامه نماز در مساجد و تقویت بعد معنوی زندگی کودکان کمک کند.

طرحی مشابه چند سال پیش در مسجدی در استانبول ترکیه اجرا شد و بر اساس آن به کودکانی که 40 روز پیاپی در مسجد نماز خواندند جوایزی مثل دوچرخه اهدا شد.

captcha