نیاز بشر به فهم صحیفه سجادیه و قصور حوزویان در زمینه ارائه مفاهیم آن
کد خبر: 3737276
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
در سومین همایش سیدالعابدین(ع) مطرح شد؛

نیاز بشر به فهم صحیفه سجادیه و قصور حوزویان در زمینه ارائه مفاهیم آن

گروه حوزه‌های علمیه ــ سومین همایش سیدالعابدین(ع) با موضوع «بررسی ظرفیت‌های تبلیغی صحیفه سجادیه در عرصه بین‌الملل» شب گذشته در قم برگزار شد.

سومین همایش سیدالعابدین(ع) برگزار شدبه گزارش ایکنا؛ در این همایش که شامگاه پنج‌شنبه 18 مردادماه در سالن غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد. در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی‌راد، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در سخنانی گفت: امام سجاد(ع) در شرایطی به اصلاح جامعه خود پرداخت که فتنه اموی فراگیر شده بود.

وی افزود: امام همه تلاش خود را برای احیای قرآن و معرفی ائمه(ع) به عنوان مفسران واقعی به مردمی بود که تحت تاثیر تعالیم اموی از اسلام فاصله گرفته بودند.

در ادامه آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه شهر بندرعباس  در سخنانی تصریح کرد: بشر غربی و غیر غربی به صحیفه نیاز واقعی دارد ولی این که نمی‌فهمد ما مقصریم؛ زیرا ما کی صحیفه و این ادعیه را ارائه کردیم و بشر استقبال نکرد، لذا حوزه و ما مقصریم.

در ادامه از  تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم از جمله 5 تن از خانواده‌های شهدای افغانستانی تجلیل و کتاب «اصول عرفان ناب اسلامی  در معارف سجادی(ع)» به قلم آیت‌الله اراکی رونمایی شد.

آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هم در سخنانی به تبیین عرفان در صحیفه سجادیه پرداخت.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی، مشاور وزیر ارشاد و دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور در سخنانی با اشاره به دعای 15 صحیفه بیان کرد: همه بشریت در همه اعصار به صحیفه نیاز داشته و دارند و خواهند داشت.

وی افزود: امام در این دعایی که ذکر شد به خاطر سلامتی و بیماری یعنی در هر دو حالت خداوند را شکرگزار است و می‌فرماید که خدایا من نمی‌دانم که بیماری برای من بهتر است و یا سلامتی ولی همین که از جانب تو به عنوان معبود است برای من لذتبخش است.

ارزانی تصریح کرد: امام بیماری را هم هدیه الهی می‌دانند و آن را وسیله برای تطهیر مومن و کم شدن گناهان او بر می‌شمارند و آن را وسیله‌ای برای یاد خدا معرفی می‌کنند.

وی افزود: امروز همه ما از تحریم دشمن ناراحت هستیم ولی خداوند در سوره انشراح فرموده است که همراه با عسر، یسر است؛ یعنی همین تحریم می‌تواند برای ما به واسطه اینکه خودمان به فکر تولید داخلی بیفتیم و مبارزه با نفس بکنیم برای ما به «یسر» تبدیل شود.  

انتهای پیام

captcha