اهدای 14 تابلوی خطاطی قرآنی به موزه آستان قدس رضوی
کد خبر: 3737782
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

اهدای 14 تابلوی خطاطی قرآنی به موزه آستان قدس رضوی

گروه فرهنگی ـ طی مراسمی 14 تابلوی خطاطی قرآنی، اثر بنیان‌گذار انجمن قرآن‌نگاران استان فارس به موزه آستان قدس رضوی اهدا خواهد شد.

اهدای 14 تابلوی خطاطی قرآنی به موزه آستان قدس رضوی

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم اهدای ۱۴ عدد تابلو خطاطی قرآنی استاد محمد نعمتی به موزه آستان قدس رضوی امروز، 21 مردادماه ساعت ۱۸:۳۰ در حرم مطهر آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع) برگزار خواهد شد.
استاد محمد نعمتی، بزرگ‌ترین كاتب وحی طی سال‌های اخیر در استان فارس و بنیان‌گذار انجمن قرآن‌نگاران این استان است كه نیم قرن در این عرصه فعالیت دارد.
وی فرزند عبدالرحیم ارسنجانی در سال ۱۳۲۳ در شیراز متولد شد. عشق به خوشنویسی و کتابت قرآن که در خانواده ارسنجانی‌ها موروثی شده، او را بر آن داشت تا با مشق از روی آثار خوشنویسان برجسته‌ای چون میرزا احمد نیریزی و محمد شفیع ارسنجانی کتابت نخستین قرآن را در سال ۱۳۴۶ آغاز کند.
نعمتی با کتابت ده‌ها قرآن، صدها تابلو خوشنویسی و صدها کتیبه و زیارتنامه بقاع متبرکه جزو پرکارترین خوشنویسان عصر حاضر است. قرآن ۳۰ صفحه‌ای (هر جزء یک صفحه)، قرآن ۳۰۰ صفحه‌ای در قطع مربع، قرآن تلفیقی خط نسخ و ثلث از آثار برجسته اوست.
انجمن قرآن‌نگاران ایران متشکل از شاگردان برجسته وی و جمعی از تذهیب‌کاران شیراز توسط وی تأسیس شده ‌است. وی که به اعتقاد بسیاری از بزرگان عرصه خوشنویسی احیاگر خط نسخ ایرانی در دوره معاصر به شمار می‌رود هم اکنون عضو شورای تشخیص انجمن خوشنویسان ایران است.
مراسم عصر امروز با حضور مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس و همچنین رئیس هیئت مدیره آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) و جمعی از علما، فضلا و طلاب، هنردوستان و اقشار مختلف مردم شیراز برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha