۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی‌کاربردی مشغول به کار هستند
کد خبر: 3738271
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی:

۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی‌کاربردی مشغول به کار هستند

گروه اجتماعی ــ رئوفی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی مشغول به کار هستند، اضافه کرد: جهت تقویت نیازهای روز جامعه، روستاها مورد توجه قرار گرفتند و دوره‌های آتش‌نشانی، قالی‌بافی و ... در روستاها آموزش داده شده و واجدان شرایط استخدام می‌شوند.

۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی‌کاربردی مشغول به کار هستند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مهدی رئوفی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی، امروز، ۲۲ مرداد در نشست خبری که در اراک برگزار شد، گفت: باید در درجه اول بررسی کرد نقش دانشگاه‌ها در فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن مبانی اخلاقی در جامعه چقدر است. باید دید با وجود دانشگاه‌های مختلف تا چه اندازه در گفتمان‌سازی، صنعت، رفتارها و .... موفق بودیم.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از دانشجویان در رشته‌های مختلف کشور تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: در کشور دانشگاه‌های مختلف در حال فعالیت هستند اما نقش آنان آن‌چنان که باید و شاید مشهود نیست، تنها دانشگاه علوم‌پزشکی چون مردم اثرات آن را در سطح جامعه می‌بینند قابل لمس است.
رئوفی تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی دنبال رشته‌هایی که در دیگر دانشگاه‌ها تدریس می‌شود نیست، محور اصلی این دانشگاه مهارت‌آفرینی و تقویت کار‌آفرینی است. قطعا دانشگاه به دنبال دادن مدارک کارشناسی‌ارشد و دکتری نیست ما دنبال تربیت کاردان ماهر در رشته‌های مختلف و اساسی هستیم.
این مقام مسئول در ادامه از فعالیت ۶۰۰ مرکز دانشگاهی علمی‌کاربردی با ۸۰۰ رشته تحصیلی در کشور خبر داد و افزود: بسیار لازم است رشته‌های جدید بر اساس نیاز جامعه افزایش پیدا کند. بی‌شک اگر در این مسیر حرکت کنیم دانشگاه علمی کاربردی خروجی مناسب را خواهد داشت.
رئوفی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی مشغول به کار هستند، اضافه کرد: جهت تقویت نیازهای روز جامعه روستاها مورد توجه قرار گرفتند و دوره‌های آتش‌نشانی قالی‌بافی و... در روستاها آموزش داده شده و واجدان شرایط استخدام می‌شوند.
وی تصریح کرد: در دنیا ۱۵هزار رشته مهارتی وجود دارد که در کشور تنها ۳ هزار رشته داریم. تمام سعی خود را به کار می‌گیریم تا تعدد رشته‌ها را در کشور شاهد باشیم و خود را به سطح دنیا برسانیم تا بتوانیم مشکلات حوزه صنعت و دیگر بخش‌ها را برطرف کنیم.
رئوفی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی به عنوان تنها دانشگاه در دل صنعت شناخته می‌شود، اظهار کرد: ما در همه حال دنبال کیفی‌سازی هستیم. فراخوان جذب مدرس شهریور‌ماه اعلام می‌شود. هدف ما تربیت کارآفرینان خوب و ماهر است. مهارت کلامی یکی اولویت‌های موجود در جامعه است که نباید مورد غفلت واقع شود. والدین و فرزندان باید نحوه برخورد با یکدیگر و دیگر افراد جامعه را بیاموزند تا کمتر دچار چالش شویم.
وی با یادآور شدن این مهم که بقای دانشگاه علمی کاربردی به تربیت مهارت‌آفرینی است، تشکیل اتاق فکر در ۲۱ مرکز آموزشی استان، برگزاری همایش‌های مختلف، بازنگری دروس بر اساس نیاز جامعه، تجهیز آزمایشگاه‌ها در راستای کیفی‌سازی بخشی از فعالیت‌های دانشگاه علمی کاربردی است.
رئوفی بیان کرد: استان مرکزی دارای ۲۱ مرکز آموزشی با ۵ هزار و ۳۰۰ دانشجوست‌. دفترچه پذیرش دانشجو نیز از فردا، ۲۳ مرداد بارگذاری می‌شود. تاکنون ۳۰ هزار و ۴۸۶ دانش‌نامه صادر شده است. پذیرش دانشجو از کشورهای عراق و برخی کشورهای هم‌جوار در دستور کار قرار دارد.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان عنوان کرد: امسال ۵۴ زوج جوان جشن ازدواج خود را برگزار کردند. کسب سه رتبه قرآنی در جشنواره قرآن و عترت و کسب رتبه دوم استان در جشنواره در گروه فعالیت‌های فرهنگی قرآنی دانشگاه علمی کاربردی استان تعریف شده است.
انتهای پیام

captcha