عضویت ۲ لرستانی به‌ازای هر صد نفر در کتابخانه‌های عمومی
کد خبر: 3738536
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
طهماسبی خبرداد:

عضویت ۲ لرستانی به‌ازای هر صد نفر در کتابخانه‌های عمومی

گروه فرهنگی ـ مدیرکل کتابخانه‌‎های عمومی لرستان به عضویت لرستانی‌ها در کتابخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: به‌ازای هر یک‌صد نفر تنها دو نفر در لرستان عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند که این آمار نسبت به متوسط کشوری بسیار پایین است.

عضویت 2 لرستانی به‌ازای هر صد نفر در کتابخانه‌های عمومی

به گزارش ایکنا از لرستان، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌‎های عمومی لرستان دوشنبه، 22 مرداد در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز به عضویت لرستانی‌ها در کتابخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: به‌ازای هر یک‌صد نفر تنها دو نفر در لرستان عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند که این آمار نسبت به متوسط کشوری بسیار پایین است .
وی افزود: آموزش و پرورش نقشی بی‌بدیل در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان دارد و در این‌‌باره برنامه‌های خوبی در راستای توانمندسازی دانش‌آموزان، غنی‌سازی اوقات فراغت و همچنین عضویت رایگان آنان در کتابخانه‌های عمومی استان در نظر گرفته‌ایم.
رضا زینی‌وندمقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز در این دیدار با بیان این‌که گرایش دانش‌آموزان به کتاب و کتابخوانی، آنان را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد، گفت: مطالعه و علم‌آموزی جوانان و نوجوانان باعث می‌شود این افراد زندگی بهتر و سعادتمندتری در جامعه داشته باشند و بر این اساس آماده‌ایم تا در راستای افزایش سرانه مطالعه در لرستان هرگونه همکاری لازم را با کتابخانه‌های عمومی استان داشته باشیم .
وی مدارس را بهترین ظرفیت برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: از نهاد کتابخانه‌های عمومی انتظار داریم زمینه عضویت رایگان دانش‌آموزان در کتابخانه‌های فعال استان را فراهم کنند.

انتهای پیام

captcha