برگزاری مسابقات قرآن گامی در راستای افزایش انس با قرآن
کد خبر: 3738732
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
امیدیان مطرح کرد:

برگزاری مسابقات قرآن گامی در راستای افزایش انس با قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان هدف از برگزاری مسابقات قرآن را افزایش انس با قرآن برشمرد و با ذکر این مطلب که مسابقات و محافل قرآن در راستای جامعیت قرآن است، اظهار کرد: قرآن‌کریم نسخه شفابخش برای تمام بشریت است.

امید

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی آ مردمی قرآن و عترت  لرستان، امروز چهارشنبه، ۲۴ مرداد در مرحله استانی ششمین دوره مسابقات قرآن دستگاهای قضایی و تابع دستگاه قضا در لرستان، با ذکر این مطلب که قرآن منحصر به زمان و مکان نیست و مخاطب قرآن تمام عالم است، اظهار کرد: قدر نعمت قرآن را نمی‌دانیم حال آن‌که اگر قرآن در زندگی ما جاری و ساری شود ما نیاز به هیچ چیز نداریم.
وی هدف از برگزاری مسابقات قرآن را افزایش انس با قرآن برشمرد و با ذکر این مطلب که مسابقات و محافل قرآن در راستای جامعیت قرآن است، اضافه کرد: قرآن‌کریم نسخه شفابخش برای تمام بشریت است.
امیدیان با بیان این‌که در آیات قرآن می‌بینیم نسبت به روش زندگی و مسائل اقتصادی مطالبی بیان شده است، تصریح کرد: قرآن نسبت به خوردن و آشامیدن هم برنامه دارد به‌طوری‌که در آیات قرآن خوردن میوه و گوشت بیان شده کمااینکه این دو اشتهاآور هستند.
مدیرعامل اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان زیتون را میوه مبارک در قرآن بیان کرد و گفت: لاشرقی لاغربی که در قرآن بیان شده اشاره به شرق کوه طور و داستان حضرت مریم دارد.
وی با اشاره به این‌که در قرآن به میوه انجیر اشاره شده است، تصریح کرد: ما از انجیری که در قرآن آمده چه‌قدر استفاده می‌کنیم لذا باید قرآن در سبد زندگی ما نقش مؤثری داشته باشد.
حجت‌الاسلام امیدیان با بیان این‌که از آیات قرآن برداشت می‌شود تا میوه را در زمان رسیدن و ثمر دادن استفاده کنیم، افزود: اما ما غوره نارس انگور استفاده می‌کنیم این در حالی‌است که دشمن بر تغذیه مردم دست گذاشته است لذا باید از طیبات قرآن استفاده کنیم.
مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی مردمی لرستان گفت: دستگاه قضایی لرستان توفیقات قرآنی فراوانی کسب کرده است که از آن جمله می‌توان خانم عاطفه شریفی از الیگودرز را نام برد کمااینکه خدمات اساتید قرآن در موفقیت قرآنیان نقش داشته است.

انتهای پیام

captcha