وقوع یک طلاق از هر ۶ ازدواج در لرستان/ ازدواج آگاهانه ترویج داده شود
کد خبر: 3738816
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱

وقوع یک طلاق از هر ۶ ازدواج در لرستان/ ازدواج آگاهانه ترویج داده شود

گروه اجتماعی ـ معاون استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت تلاش برای تحقق ازدواج آگاهانه، گفت: از هر شش ازدواج یک مورد منجر به طلاق می‌شود که این یک زنگ خطر است و تنها راه پیشگیری از این امر ازدواج آگاهانه است.

وقوع یک مورد طلاق از هر 6 ازدواج در لرستان/ازدواج آگاهانه ترویج داده شود

به گزارش ایکنا از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان امروز چهارشنبه، 24 مرداد در جشنواره «ازدواج و خانواده» که در سالن همایش‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان برگزار شد، با اشاره به این‌که خانواده به‌عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی بزرگ‌ترین مسئولیت و کارکرد را در جامعه دارد.
وی با بیان این‌که ما باید تلاش خود در زمینه آگاهی‎‌بخشدن به خانواده‌ها را به‌کار بگیریم، اضافه کرد: هرچه بتوانیم در زمینه ازدواج‌های آگاهانه و به‌موقع و آسان در بین جوانان فرهنگ‌‌‌سازی کنیم توانسته‌ایم در زمینه تحکیم بنیان خانواده‌ها موفق‌تر عمل کنیم.
خجسته‌پور با اشاره به آمار نگران‌کننده طلاق، و این‌که از هر شش مورد ازدواج یک مورد ان ختم به طلاق می‎‏شود، راه پیشگیری از این امر را ازدواج آگاهانه دانست و اظهارکرد: ضرورت امروز جامعه ما فرهنگ‌سازی در زمینه ازدواج با آگاهی و شناخت است و می‎طلبد در زمینه ترویج ازدواج‌های آسان تلاش کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با یادآوری این‌که ما باید زندگی‎هایی مستحکم و پایدار برای جوانان ایجاد کنیم، گفت: آن‌چه می‎تواند جوانان ما در این زمینه یاری دهد توجه به فرهنگ اصیل اسلامی است که نمونه و الگوی ازدواج موفق را به ما معرفی کرده و جوانان می‎توانند با الگوگیری از زندگی ساده امام علی(ع) و حضرت فاطمه‌زهرا(س) زندگی‌های موفقی را برای خود رقم بزنند.

انتهای پیام

captcha