برپایی دوره‌های «آموزش نماز» ویژه كودكان و نوجوانان فارس
کد خبر: 3739290
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

برپایی دوره‌های «آموزش نماز» ویژه كودكان و نوجوانان فارس

گروه اجتماعی ـ معاون نظارت ارزیابی و آموزس ستاد اقامه نماز استان فارس از برپایی ۲ دوره آموزشی نماز به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان خبر داد.

برپایی دوره‌های آموزشی نماز ویژه كودكان و نوجوانان فارس

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام محمدشریف حسینی، معاون نظارت ارزیابی و فرهنگ و آموزش ستاد اقامه نماز فارس امروز، 27 مردادماه گفت: 2 دوره متوالی آموزش نماز به‌ میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار شد.
وی افزود: روز چهارشنبه، 24 مردادماه دوره سطح یک برای 40 نفر از مدرسان بومی ستاد اقامه نماز که مراحل ثبت‌ نام و تأیید مدارج علمی ایشان سپری شده بود، برگزار شد و در این دوره افراد با مهارت‌های برگزاری نشست‌ها و دوره‌های آموزشی نمازی ویژه نوجوانان، جوانان و خانواده آشنا شدند.
معاون نظارت ارزیابی و فرهنگ و آموزش ستاد اقامه نماز فارس گفت: استاد مدعو از مرکز تخصصی نماز قم ‌در این دوره هشت ساعته به بیان مطالبی از شیوه‌های جذاب‌سازی کلاس‌ها و طب اسلامی ایرانی اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه این دوره در دو نوبت صبح و عصر با همکاری ستاد اقامه نماز کانون پرورش فكری کودک و نوجوان استان و در محل سالن جلسات کانون برگزار شد، همچنین در روز پنج‌شنبه، 25 مردادماه دوره 4 ساعته ویژه مربیان کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شیراز و شهرستان‌های اطراف برگزار شد که قریب 70 نفر در این دوره شرکت کردند.
وی بیان کرد: میهمانان ویژه این دوره حجت‌الاسلام والمسلمین علی سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس و زهرا افتخاری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان بودند که در جمع مربیان حضور پیدا کردند.
حسینی ادامه داد: گنجاندن معارف نماز در خلال برنامه‌ها و فعالیت‌های رسمی کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و گفتمان‌سازی و تبیین درست معارف دینی و ایجاد انس با نماز و پاسخگویی مناسب به نیازهای معنوی کودکان و نوجوانان از سوی مربیان کانون در خلال ارتباط مستمر آنان با مخاطبان از جمله ضروریاتی است که تاکنون مورد توجه جدی قرار نگرفته بود. از این رهگذر طرح آموزش و توانمندسازی مربیان در قالب دوره آموزشی شیوه‌های انس کودکان و نوجوانان با نماز در شیراز اجرا شد.
معاون نظارت ارزیابی و فرهنگ و آموزش ستاد اقامه نماز فارس یادآور شد: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا دیانت شیرازی از اساتید مرکز تخصصی نماز تدریس این دو کارگاه را به عهده داشتند.
انتهای پیام

captcha