مضجع حضرت مسلم‌بن عقیل به مسجد كوفه انتقال یافت
کد خبر: 3739298
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

مضجع حضرت مسلم‌بن عقیل به مسجد كوفه انتقال یافت

گروه اجتماعی ـ با اتمام مراحل ساخت صندوقچه خاتم‌کاری شده مزار مطهر حضرت مسلم‌بن عقیل در شیراز این مضجع مطهر پس از تبرک‌جویی مردم ولایتمدار شیراز به نجف اشرف و مسجد کوفه ارسال شد.

مضجع حضرت مسلم‌بن عقیل(ع) به مسجد كوفه انتقال یافت

به گزارش ایكنا از فارس، اسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس امروز، 27 تیرماه از انتقال مضجع حضرت مسلم‌بن عقیل(ع) به نجف اشرف خبر داد و گفت: این صندوقچه خاتم که در کارگاه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با هنر اساتید درودگر و خاتم‌کار شیرازی ساخته شده است پس از استقرار در آستان مقدس حضرت احمدبن موسی‌الکاظم (ع) به‌مدت چند روز و تبرك‌جویی مردم شیراز از این مضجع، به مسجد كوفه انتقال یافت.
وی با اشاره به مشخصات فنی این مضجع مطهر ادامه داد: این صندوقچه خاتم به ابعاد طول سه متر در عرض 2 متر و ارتفاع یک متر و 70 سانتی‌متر یکی از بزرگ‌ترین سازه‌های خاتم تهیه شده برای عتبات عالیات است که هنرمندان درودگر و خاتم‌ساز زبردست استان فارس در مدت 2 سال این صندوقچه خاتم را ساخته‌اند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با اشاره به اینکه کلیه اقدامات خود را بر اساس نذورات اهدایی مردم کشورمان در امر مقدس بازسازی، نوسازی و توسعه حرم‌های مطهر ائمه معصومین(ع) انجام می‌دهد، گفت: وظیفه ستاد بازسازی سازماندهی همه نذورات و هدایای مردم برای عتبات عالیات است تا بتواند به کمک این نذورات خدماتی را در حرم‌های مطهر به مردم شریف کشورمان ارائه دهد.
قاسمی با بیان اینکه تمامی نذورات مردم به چرخه اقتصادی کشور باز می‌شود، ادامه داد: کلیه اقلام، مصالح و لوازماتی که برای این امر مقدس تهیه می‌شود از بازار کشور عزیزمان خریداری و این پول با برکت در چرخه اقتصاد کشورمان رونق داده است.
وی با تصریح اینکه نیروهای خادم ستاد نیروهای متبرع و با عشق و ارادت به ساحت مقدس ائمه معصومین(ع) در آستان مقدس آن امامان همام مشغول به خدمت هستند، افزود: این عشق و علاقه موجب برپاماندن هرچه باشکوه‌تر این بارگاه های مقدس شده است و مردم عزیزمان در راه حفظ و حراست از این بقعه‌های آسمانی از جان و مال خودشان گذشته‌اند.
انتهای پیام

captcha