گزارش اجمالی روز نهم از نهمین دوره «اُسوه»
کد خبر: 3741339
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴

گزارش اجمالی روز نهم از نهمین دوره «اُسوه»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در نهمین روز طرح «اسوه»، محمدعلی خواجه‌پیری، دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر به همراه تعدادی از اساتید مطرح کشوری در جمع قاریان عضو طرح حاضر شد.

به گزارش ایکنا؛ در نهمین روز طرح «اسوه»، محمدعلی خواجه‌پیری، دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر به همراه  تعدادی از اساتید مطرح کشوری در جمع قاریان عضو طرح حاضر شد.

حسن زرنوشه­‌فراهانی در موضوع تاریخ و علوم قرآن، محمدامیر کسمایی در موضوع وقف و ابتدا، حجت­‌الاسلام محمد شهبازی در موضوع اندیشه اسلامی، وحید مهاجر­پاریزی در موضوع تجوید و فصاحت و حجت‌الاسلام مهدی شاکری در موضوع آداب تلاوت قرآن کریم به تدریس پرداختند و خواجه­‌پیری نیز دغدغه‌های فرهنگی قرآنی روز را برای قاریان جوان عضو تشریح کرد.

در جلسه موعد عصر روز شنبه، سوم شهریورماه، دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر در جمع قاریان جوان عضو بیان کرد: دوره نهم را دوره طلایی عمرتان بدانید؛ چراکه بعد از گذشت چهار سال در حال حاضر به رشد قابل توجهی در ابعاد مختلف فنی، علمی، معرفتی، بصیرتی و … رسیده­‌اید، اما این پایان راه نیست و باید تا انتهای مسیر ثابت قدم باشید. از این به بعد شما عزیزان باید آفت‌‌های جامعه قرآنی را شناسایی کنید و برای آن به دنبال چاره باشید. نقش خود را در فضای قرآنی کشور مشخص کنید و نسبت به اتفاقات پیرامون خویش بی‌تفاوت نباشید.

در ادامه خواجه‌پیری افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرموده‌­اند: دشمن با جبهه آمده، در مقابل دشمن جبهه تشکیل دهید. تشکیل جبهه قرآنی در فضای کنونی از ضروریات است، لذا دوره‌های آموزشی، تربیتی «اسوه» بهترین مجال برای این کار و تبادل افکار فی مابین شما آینده‌سازان جمهوری اسلامی است.

از سایر برنامه‌های این روز می‌­توان به کرسی‌‌های تلاوت اذانگاهی ظهر و مغرب، برگزاری نمازهای جماعت یومیه، تشکیل جلسات منهاج(نهج­‌البلاغه، ادعیه و زیارات) و حلقه‌های گفتمان معرفتی و بصیرتی، ورزش و تفریح اشاره کرد.

یادآور می‌شود، طرح آموزشی، تربیتی «اُسوه» از سال ۹۳ به همت جامعه فرهنگی قرآنی عصر و همکاری شورای عالی قرآن، با سرمایه‌گذاری روی قاریان ممتاز نوجوان و جوان سراسر کشور و با طراحی نظامی جامع که ناظر به همه ابعاد تربیت یک قاری ممتاز در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، تدارک دیده شد و در حال اجرا است.

انتهای پیام

captcha