غدیر، یک بحث زیربنایی است
کد خبر: 3741399
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۹

غدیر، یک بحث زیربنایی است

گروه معارف ـ مدیر مدرسه علمیه خواهران لرستان بحث غدیر یک بحث زیربنایی است که زندگی انسان و مبانی فکری را عوض می‎کند و به زندگی معنا و مسیر زندگی انسان را در یک مسیر صحیح قرار می‎دهد.

غدیر؛ یک بحث زیربنایی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی موسوی، مدیر مدرسه علمیه خواهران لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با گرامیداشت عید غدیر، گفت: بحث غدیر یک بحث زیربنایی است که زندگی انسان و مبانی فکری را عوض می‎کند و به زندگی معنا و مسیر زندگی انسان را در یک مسیر صحیح قرار می‎دهد.
وی افزود: عقل حکم می‎کند شخصی مثل پیغمبراکرم(ص) که بنایی را گذاشته و 23 سال زحمت کشیده تا حکومت اسلامی شکل بگیرد هیچ‌گاه این حکومت را بدون سرپرست رها نکند لذا پیامبر در واقعه غدیرخُم امام علی(ع) را برای سرپرستی این حکومت تعیین کرد.
موسوی اضافه کرد: برخی می‌گویند پیغمبر اکرم(ص) در حجة‌الوداع و آخرین حج خود مردم را جمع کرد تا بگوید من علی را دوست دارم که این یک نظریه بی‎اساس است چرا پیغمبر باید در آن روز گرم مردم را ساعت‌ها در غدیر خم جمع کند تا تنها به آن‌ها بگوید علی را دوست دارم شما هم او را دوست داشته باشید.
مدیر مدرسه علمیه خواهران لرستان افزود: چگونه هر یک از خلفا جانشین بعد از خود را معرفی کردند اما پیغمبراکرم(ص) از این مسئله مهم غافل می‎شود و جانشینی برای خود تعیین نمی‌کند پس می‎توان گفت دلایلی که برخی افراد برای رد مسئله تعیین جانشینی امام علی(ع) مطرح می‎کنند دلایل بی‌پایه و اساسی است.

انتهای پیام

captcha