رقابت 100 حزب سیاسی در انتخابات امروز موریتانی
کد خبر: 3742981
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹

رقابت 100 حزب سیاسی در انتخابات امروز موریتانی

گروه بین‎الملل ـ انتخابات پارلمانی، محلی و منطقه‌ای موریتانی از صبح امروز با رقابت 100 حزب سیاسی آغاز شد.

رقابت 100 حزب سیاسی در انتخابات امروز موریتانی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری البوابة نیوز؛ مرحله نخست انتخابات پارلمانی، منطقه‎ای و محلی موریتانی از صبح امروز (10 شهریورماه) در اسن کشور آغاز شد و یک میلیون و 400 هزار شهروند واجد شرایط رأی دادن هستند.

در این انتخابات که چندماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری و با مشارکت گروه‌های معارض در این کشور برگزار می‎شود، 100 حزب سیاسی مشتمل بر 80 حزب موافق با دولت موریتانی با یکدیگر رقابت می‎کنند.

در صورت عدم دستیابی به  نتیجه در دور نخست، این انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد که دور دوم آن در روز 24 شهریورماه برگزار می‌شود.

انتخابات امروز از اهمیت خاصی در صحنه سیاسی موریتانی برخوردار بوده و نقطه فصلی در تاریخ این کشور به شمار می‌رود.

از مواردی که این انتخابات را دارای اهمیت کرده، برگزاری آن چندماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است به ویژه این که بر اساس قانون، محمد ولید عبدالعزیر رئیس جمهور کنونی این کشور، اجازه نامزدی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد.

در حالی که حزب حاکم بتواند به تنهایی اکثریت کرسی‌های پارلمان را از آن خود کند، فرصت‌های زیادی برای اجرای اصلاحات قانونی و ابقای رئیس جمهور در پیش رو خواهدداشت.

از سوی دیگر اگر معارضان  که باتوجه به اوضاع کنونی و وضعیت بد اقتصادی در این کشور از جایگاه مردمی خوبی برخوردار هستند، بتوانند بیش از دو سوم نمایندگان پارلمان را تشکیل دهند در برابر هر تلاشی برای ابقای رئیس جمهور ایستاده و یا برای تغییر نظام حاکم تلاش می کنند.

انتهای پیام 

captcha