ظرفیت مناسب برای گسترش مراودات تجاری و اقتصادی با ایرلند وجود دارد
کد خبر: 3743363
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
اسلامی:

ظرفیت مناسب برای گسترش مراودات تجاری و اقتصادی با ایرلند وجود دارد

گروه سیاست و اقتصاد ـ سفیر جمهوری اسلامی در کشور ایرلند گفت: کشور ایرلند در دوران‌های مختلف همراه کشور ایران است و این دو کشور نزدیکی‌هایی با هم دارند که این مهم ظرفیت مناسبی برای گسترش مراودات تجاری و اقتصادی با ایرلند است.

ظرفیت مناسب برای گسترش مراودات تجاری و اقتصادی با ایرلند وجود دارد

به گزارش ایكنا از فارس، مسعود اسلامی، سفیر جمهوری اسلامی در کشور ایرلند امروز، 11 شهریورماه در دیدار فعالان اقتصادی استان فارس با سفیر جمهوری اسلامی در کشور ایرلند که در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، بیان کرد: فارس استان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های غنی است که انتخاب این استان به عنوان معین کشور ایرلند می‌تواند زمینه تعامل و مراوده دو کشور ایران و ایرلند را افزایش دهد.
وی با اشاره به حجم کم مبادلات اقتصادی دو کشور افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع عدم آشنایی مردم دو کشور نسبت به توانمندی‌هاست و متاسفانه اطلاعات غلط و جاری در رسانه‌های بیگانه در نگاه مردم کشورهای مختلف به کشور ما اثرگذار بوده است.
اسلامی اظهار كرد: از برنامه‌های اصلی ما در سفارت ایران در ایرلند، معرفی واقعی کشور ایران با ظرفیت‌ها، تمدن و فرهنگی غنی و اقتصاد و تجارت با سابقه است و بر این باوریم فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی پیشران فعالیت‌ها در سایر بخش‌هاست.
سفیر ایران در کشور ایرلند با بیان اینکه در شرایط کنونی نقش اتاق بازرگانی حساس‌تر، مهم‌تر و موثر از گذشته است، اضافه کرد: رویکرد ما در سفارت جمهوری اسلامی در ایرلند حمایت کامل از فعالان اقتصادی و برداشتن موانع و مشکلات برای هرگونه تعامل با کشور ایرلند است زیرا این کشور می‌تواند دروازه فعالان اقتصادی کشور ما با اروپا باشد.
وی ادامه داد: امروز بیش از 70 درصد اقتصاد کشور ایرلند بر پایه خدمات، حدود 25 درصد در حوزه IT و مابقی در حوزه کشاورزی است که عمده صادرات این کشور در سالهای اخیر در حوزه IT - فناوری اطلاعات و صنایع وابسته به تکنولوژی، لوازم پزشکی، محصولات تمام شده کشاورزی است.
انتهای پیام

captcha