پنتاگون کمک 300 میلیون دلاری به پاکستان را لغو کرد
کد خبر: 3743399
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶

پنتاگون کمک 300 میلیون دلاری به پاکستان را لغو کرد

پنتاگون کمک 300 میلیون دلاری به پاکستان را لغو کرد گروه بین‌الملل: وزارت دفاع آمریکا از لغو 300 میلیون دلار از کمک های این کشور که به منظور مقابله با شبه نظامیان در پاکستان اختصاص یافته بود، خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز، ارتش آمریکا اعلام کرد تصمیم نهایی خود برای لغو کمک سیصد دلاری به دولت پاکستان را گرفته است. علت این امر ناکامی اسلام آباد در مبارزه با شبه نظامیان اعلام شده است.

کن فالکنر سخنگوی پنتاگون گفت: به دلیل عدم اقدام قاطع پاکستان در حمایت از «استراتژی جنوب آسیا»، 300 میلیون دلار کمک باقی مانده تعلیق می‌شود.

وی افزود: پنتاگون قصد دارد این 300 میلیون دلار را در صورتی که کنگره مجوز بدهد برای «اولویت های فوری دیگر» اختصاص دهد.

اوایل سال جاری میلادی نیز 500 میلیون دلار دیگر از کمک‌ها به پاکستان توسط کنگره حذف شد تا مجموع این مقدار به 800 میلیون دلار برسد.

این خبر در حالی افشا شد که انتظار می‌رود مایک پومپئو وزیرامور خارجه آمریکا و جوزف دانفورد، ژنرال بلند پایه ارتش این کشور، به زودی به پاکستان سفر کنند.

لغو کمک‌های موسوم به «حمایت از ائتلاف»، بخشی از تعلیق وسیع‌تر کمک‌ها به این کشور است که ترامپ در آغاز سال جاری میلادی اعلام کرد. وی پاکستان را متهم کرد که جواب کمک‌های پیشین را با « چیزی به جز دروغ و فریبکاری» نداده است.

دولت ترامپ می‌گوید اسلام آباد به افراد مسلحی که 17 سال است در افغانستان جنگ به راه انداخته‌اند، پناهگاه امن اعطا می‌کند، اتهامی که پاکستان آن را رد کرده است.

با این وجود مقامات آمریکایی امکان ادامه این کمک‌ها در صورت تغییر رفتار پاکستان را بعید ندانسته‌اند.

کارشناسان جنگ افغانستان می‌گویند پناهگاه‌های نظامی در پاکستان، مکانی امن را برای طراحی نقشه حملات مرگبار و سربازگیری مجدد در اختیار رهبران طالبان در افغانستان ‌گذاشته است.

انتهای پیام

captcha