مرحله ناحیه‌ای ششمین دوره جشنواره قرآنی «الحافظون» آغاز شد
کد خبر: 3743625
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵

مرحله ناحیه‌ای ششمین دوره جشنواره قرآنی «الحافظون» آغاز شد

گروه مسابقات ــ مرحله ناحیه‌ای ششمین دوره جشنواره قرآنی «الحافظون» از روز گذشته با برگزاری مسابقات در ناحیه جماران آغاز شده و امروز این مرحله از مسابقات در ناحیه ابوذر ادامه خواهد یافت.

آغاز مرحله ناحیه‌ای ششمین دروه جشنواره قرآنی الحافظون

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مرحله ناحیه‌ای ششمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون که به همت سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ برگزار می‌شود، از روز گذشته با برگزاری مسابقات این مرحله در ناحیه مقاومت بسیج جماران آغاز شده است و این مسابقات امروز در ناحیه ابوذر ادامه خواهد یافت.

در مرحله ناحیه‌ای‌ مسابقات قرآنی الحافظون در ناحیه ابوذر، نزدیک به 200 نفر در دو بخش بانوان و آقایان و در مقاطع سنی مختلف ثبت‌ نام کرده‌اند. رقابت‌های این ناحیه از ساعت 16 امروز آغاز می‌شود و در همین روز نیز پایان خواهد یافت. این مسابقات مراسم افتتاحیه و اختتامیه ندارد و براساس برنامه از هر رشته دو نفر به مرحله استانی راه خواهند یافت.
این جشنواره در سه مقطع سنی و در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود. مقطع سنی زیر هفت سال شامل رشته‌های حفظ ۲۰ سوره آخر قرآن، حفظ یک جزء، حفظ سه جزء و حفظ پنج جزء قرآن خواهد بود. همچنین رشته‌های دو مقطع سنی ۸ تا ۱۷ و بالای ۱۷ سال نیز شامل رشته‌های حفظ یک جزء، حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم است.
این جشنواره در دو مرحله برگزار می‌شود، مرحله اول در سطح نواحی مقاومت بسیج و مرحله دوم نیز در سطح استان تهران خواهد بود. بر همین اساس مرحله مقدماتی، شهریورماه و مرحله استانی نیز آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha