ادعای روزنامه سعودی درباره حمله روسیه به ادلب
کد خبر: 3743924
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

ادعای روزنامه سعودی درباره حمله روسیه به ادلب

گروه بین‌الملل ـ روزنامه «عکاظ» عربستان به نقل از معارضان سوری نوشت: گزینه حمله نظامی گسترده به ادلب در دستور کار روسیه نیست.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ در حالی که مقامات روسیه طی روزهای اخیر اعلام کرده‌اند که صبر این کشور و سوریه درباره حضور گروه‌های تروریستی در ادلب به پایان رسیده و برای حمله به این منطقه آماده می‌شود، روزنامه عربستانی عکاظ به نقل از یک منبع آگاه از معارضان سوری مدعی شد که مسئله حمله گسترده نظامی به ادلب در دستور کار روسیه قرار ندارد.

براساس این گزارش، روسیه از معارضان خواسته که در مقابل توقف حمله به ادلب، سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین خود را به ترکیه تحویل دهند و تا رسیدن به یک راه‌حل نهائی ترکیه اداره این شهر را برعهده بگیرد.

این در حالی است که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، دیروز(12 شهریورماه) یک بار دیگر بر حق دمشق برای نابود کردن تروریست‌ها در استان ادلب سوریه تأکید کرد و گفت: در برابراوضاع استان « ادلب» در سوریه نباید بیش از این تحمل شود و لازم است هر چه سریعتر اقدامی در این زمینه صورت گیرد.

وزیر امور خارجه روسیه که در مؤسسه «روابط بین‌الملل» مسکو سخنرانی می‌کرد، با اشاره به اوضاع سوریه گفت: دولت سوریه که متحد روسیه است، کاملا این حق را دارد که تروریست‌ها را در استان ادلب نابود کند.

انتهای پیام

captcha