«بدون توقف» مفاهیم و مصادیق حجاب را تعریف می‌کند
کد خبر: 3745012
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵
سمیه محمودی:

«بدون توقف» مفاهیم و مصادیق حجاب را تعریف می‌کند

گروه جامعه ــ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اهمیت بحث حجاب و پرداخت به آن در قالب برنامه تلویزیونی بدون توقف گفت: بیان نظرات مخالفان و موافقان بحث حجاب در قالب گفت‌وگو می‌تواند گامی در راستای فرهنگ‌سازی باشد.

سمیه محمودی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اهمیت بحث حجاب و پرداخت به آن در قالب برنامه تلویزیونی «بدون توقف» از صدا و سیما بیان کرد: بدحجابی یکی از معضلات فرهنگی است که باید برای درمان آن اقداماتی با فرهنگسازی صورت بگیرد. برنامه بدون توقف با دعوت از مخالفان حجاب اجباری به خوبی به این مقوله پرداخته است؛ زیرا بیان نظرات مخالفان و موافقان در قالب گفت‌وگو می‌تواند گامی در راستای فرهنگ‌سازی باشد.

«بدون توقف» مفاهیم و مصادیق حجاب را تعریف می‌کند

وی ادامه داد: البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که افراد با دیدگاه‌ و عقاید متفاوت در جامعه اسلامی ایران زندگی می‌کنند و هر اجتماعی قوانین و چارچوب‌های خاص خود را دارد که حجاب یکی از این قوانین است که باید رعایت شود.

وی با اشاره به وضعیت حجاب در جامعه و شکل‌گیری پدیده چهارشنبه سفید با اشاره به نقش برنامه بدون توقف در پاسخگویی به شبهات حجاب اجباری، اظهار کرد: باید مصادیق و جلوه‌های حجاب را مفهوم‌سازی کرد که به خوبی در این برنامه بدین موضوع پرداخته شده است. همچنین نهادهایی همچون صدا و سیما در قالب برنامه‌های گفت‌وگو محور مانند برنامه بدون توقف و فرهنگ‌سازی در امر حجاب و تعریف شاخصه‌های حجاب اثرات مطلوب‌تری را به همراه دارد.

محمودی با بیان اینکه بازیگران و ورزشکاران در فرهنگ‌سازی سهم مهمی را دارند، تصریح کرد: گاهی اوقات فرهنگی مخالف با چارچوب‌های جامعه اسلامی از سوی بازیگران و ورزشکاران در جامعه شکل می‌گیرد که با بازخوردهای مختلفی همراه است و ممکن است پیامدهای نامطلوبی را به‌جا بگذارد. لذا شایسته است که صدا و سیما در قالب فیلم، هنر، گفت‌وگو و .... ارزش‌های اسلامی و دینی را فرهنگ‌سازی کند.

وی در پایان بیان کرد: فرهنگ‌سازی در مباحثی همچون طلاق، کودک آزاری و اعتیاد می‌تواند موضوعات مناسبی برای بررسی در برنامه‌های آتی «بدون توقف» باشد تا به این وسیله مردم از رسانه‌های بیگانه فاصله بگیرند و با صدا و سیما آشتی کنند.
یادآوری می‌شود، برنامه ترکیبی ــ چالشی «بدون توقف» با تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا نجارزاده، روزهای زوج از ساعت 19:20 از رسانه ملی پخش می‌شود.

انتهای پیام

captcha