فرهنگ انفاق بیش از پیش ترویج شود/ تأکید بر اجرای امینانه نیات واقفین
کد خبر: 3747464
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸

فرهنگ انفاق بیش از پیش ترویج شود/ تأکید بر اجرای امینانه نیات واقفین

گروه اجتماعی - امام جمعه‌ محلات گفت: انفاق، سیره قرآن و اهل‌بیت(ع) است و باید بیش از پیش ترویج شود. اگر کسی مالی داشته باشد یا نداشته باشد، در هر دو صورت آزمون الهی است. در روز قیامت حتی راه به دست آوردن و خرج کردن مال هم از هر شخص سؤال می‌شود.

فرهنگ انفاق بیش از پیش ترویج شود/ تاکید بر اجرای امینانه نیات واقفین

به گزارش خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، مراسم طرح «مهر تحصیلی» صبح امروز ۲۵ شهریور‌ماه در سالن جلسات دانشگاه پیام‌نور محلات برگزار شد.
حجت‌الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه محلات در این مراسم اظهار کرد: مراسم امروز هم وقف است، هم انفاق و هم علم که هر کدام ارزش والایی دارد. انفاق، سیره قرآن و اهل‌بیت(ع) است و بایستی بیش از پیش ترویج شود.
وی افزود: در بحث مالی، مباحث مختلفی وجود دارد؛ در جایی آورده‌اند: مال فتنه است و شما با آن آزمایش می‌شوید. اگر کسی مال داشته باشد یا نداشته باشد، آزمون الهی است. در روز قیامت حتی راه به دست آوردن و خرج کردن مال هم از هر شخص سؤال می‌شود.
امام جمعه محلات تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «مالی که انباشه کردید در روز قیامت نفعی برای شما ندارد» بایستی مال را انفاق کرد تا در روزی که دست ما از این دنیا کوتاه است از انفاق آن عاجز نشویم.
وی با اشاره به لزوم آماده بودن انسان‌ها برای روز قیامت ادامه داد: اگر خداوند زمینه‌ای فراهم کند که بتوانیم دست نیازمندی را بگیریم، نعمتی به ما عطا کرده است و مددجویان ولی نعمت ما هستند. بایستی با نگاه مهربانانه و با محبت به نیازمندان نگاه کرد. مستمندان هم عضوی از جامعه هستند و با توجه خیرین می‌توانند هر کدام به پیشرفت کشور کمک کنند.

فرهنگ انفاق بیش از پیش ترویج شود/ تاکید بر اجرای امینانه نیات واقفین
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام محمدرضا آسوده رئیس اداره اوقاف و امور خیریه محلات نیز در این مراسم اظهار کرد: به مناسبت آغاز ماه مهر و بازگشایی مدارس، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در نظر دارد ۱۸ هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و ۱۲ هزار بسته بین دانش‌آموزان مقطع متوسطه توزیع کند.
وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اجرای امینانه نیات واقفین افزود: ما نمی‌توانیم درآمد حاصل از موقوفات روضه خوانی را صرف مستندان کنیم بنابراین هزینه این کار خیر از محل نیات موقوفات منطبق با هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان تأمین می‌شود.
حجت‌الاسلام آسوده در پایان گفت: اداره اوقاف محلات با کمک کمیته امداد امام خمینی و اداره بهزیستی بسته‌های لوازم‌التحریر به ارزش ۵۴ میلیون ریال را بین دانش‌آموزان نیازمند مقاطع ابتدایی و متوسطه توزیع خواهد کرد.
انتهای پیام

captcha