تشدید نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در تاسوعا و عاشورای حسینی
کد خبر: 3747719
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

تشدید نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در تاسوعا و عاشورای حسینی

گروه اجتماعی - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در ایام محرم تشدید نظارت دامپزشکی بر کشتار بهداشتی در سطح استان انجام می‌شود.

تشدید نظارت اداره کل دامپزشکی استان در تاسوعا و عاشورای حسینی

محسن شانقی، مدیر کل دامپزشکی استان در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی پیرامون نظارت این اداره کل بر کشتار بهداشتی در ایام محرم اظهار کرد: طبق روال معمول هر ساله با توجه به نزدیک شدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و اجرای سنت حسنه ذبح نذورات در طی این روزها، طرح نظارت بر ذبح شرعي و بهداشتي دام‌هاي قرباني به منظور تامين گوشت سالم و حلال توسط بازرسان و ناظرین ذبح شرعی در استان اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: بازرسان بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی در قالب 72 اکیپ ثابت و سیار متشکل از دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه در ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني با اولویت کشتار دام‌های قربانی در کشتارگاه‌های دام و مکان‌های از پیش تعیین شده، تمام خدمات بهداشتی و شرعی را به صورت رایگان ارائه خواهند کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان بیان کرد: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بازرسان بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی در قالب دو شيفت‌ كاري سازماندهي و آماده كمك به مردم و پاسخگويي به سوالات شهروندان هستند.
شانقی بیان کرد: با توجه به رسالت اداره کل دامپزشکی استان و دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در این اداره کل، شرایط برای ذبح بهداشتی و شرعی دام‌ها در کشتارگاه‌ها فراهم شده است.
وی بیان کرد: در جهت ارتقای سطح آگاهی عمومی در زمینه احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو(CCHF) از دام به انسان و ابتلای مصرف‌کنندگان از طریق مصرف گوشت به شهروندان توصیه می‌شود ازمصرف گوشت دام‌های قربانی پس از طی جمود نعشی و در شرایط سرد(نگهداری گوشت استحصالی به مدت حداقل 24 ساعت در دمای صفر تا 4 درجه سانتی‌گراد پس از کشتار) انجام شود و از کشتار دام‌هایی که دارای نشانه‌های درمانگاهی غیر‌طبیعی، آلودگی‌های انگلی خارجی و قارچی و نیز تب‌دار هستند خودداری کنند.
مدیر کل دامپزشکی استان افزود: همشهریان می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن 1512(سامانه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی) و یا شماره تلفن شبکه دامپزشکی شهرستان تماس حاصل کنند.
انتهای پیام

captcha