افراد جامعه سعادتمند، اصلاح را از خودشان آغاز می‌كنند
کد خبر: 3747903
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
دستغیب:

افراد جامعه سعادتمند، اصلاح را از خودشان آغاز می‌كنند

گروه اجتماعی ـ رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تأكید كرد: جامعه‌ای می‌تواند سعادتمند باشد که افراد آن جامعه ابتدا خود را اصلاح کنند.

به گزارش ایكنا از فارس، سیداحمدرضا دستغیب، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 26 شهریورماه در جلسه علنی این شورا با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم‌الحرام، راه امام حسین(ع) را راه نجات امت و آزادی و آزادی‌خواهی توصیف كرد و گفت: امام حسین(ع) چراغ هدایت، کشتی نجات و سید جوانان اهل بهشت به همراه فرزندان، خاندان و اصحابش در مقابل ظلم ایستاد و به ظلم سر فرود نیاورد‌ و به ما آموخت که باید در راستای اصلاح جامعه حرکت و امر به معروف و نهی از منکر کرد که این دو امر باید از خود آغاز کرد.
وی سخنان امام حسین(ع) را درباره اهدافشان از قیام عاشورا یادآور شد و گفت: جامعه‌ای می‌تواند سعادتمند باشد که افراد آن جامعه ابتدا خود را اصلاح کنند.
دستغیب همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز هفتم محرم، روز بزرگداشت حضرت علی اکبر(ع) و دیگر جوانان شهید بنی هاشم در قیام عاشورا گفت: همزمان با هفتم محرم، شهر شیراز میزبان پیکر پاک 9 شهید گمنام دفاع مقدس بود.
وی افزود: اسلام همواره با وجود جوانان رنگ و روی دیگری گرفته و امکان بسط و گسترش یافته است، حضور جوانان با استعدادهای شگرف و روحیه‌ای خلاقانه همواره یاوران صدیق دین و مذهب و صد البته رمز پیروزی انقلاب و نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تاسی جوانان ایران اسلامی به آرمان‌های اهل بیت(ع) از آنان، جوانانی متعهد، پویا و خلاق ساخته که در عین حق‌طلبی و آرمان‌خواهی منشأ اثر در حوزه‌های مختلف علمی، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی هستند اما درعین حال همین جوانان به بهانه‌های مختلف از عرصه مدیریت بازمانده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های شیراز گفت: شهر شیراز با داشتن اماکن تاریخی، فرهنگی و شخصیت‌های بزرگ ادبی، فرهنگی علمی، هنری بهترین موقعیت برای حضور در مجامع بین‌المللی را دارد.
دستغیب ضمن تبریک عضویت شهر شیراز در هیئت مدیره اتحادیه بین‌المللی شهرهای تاریخی به مردم شیراز گفت: انتخاب شیراز برای عضویت در این هیئت مدیره، نشان داد این ظرفیت برای شیراز به خوبی وجود دارد که در مجامع بین‌المللی به خوبی بدرخشد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اقدام اخیر مجلس شورای اسلامی برای پایان دادن به فعالیت مدیران بازنشسته گفت: این اقدام درخور ستایش است و باید با قدرت لازم این طرح پیگیری و اجرا شود.
دستغیب گفت: در دو دهه اخیر به واسطه برخی تفکرات ناصواب، سکان کشتی مدیریت کشور در دستان مدیران بعضاً از کار افتاده و نوعی ناکارآمدی، بی رمقی و سختی بر بدنه مدیریت کشور حاکم شده است.
وی با تأكید بر اینكه بازگرداندن عرصه مدیریت کشور به دوران باشکوه نیازمند توجه به استعدادهای جوانان خلاق و ریسک‌پذیر است، گفت: بقای و حیات نظام اسلامی در دست جوانانی است که از جوانان عاشورایی الگو پذیرفته و بارها در طول دفاع مقدس و بعد از آن ثابت کرده‌اند که جوانان فاتحان خیبر و احد هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس بار دیگر به نقش جوانان در پیروزی انقلاب و جنگ 8 ساله اشاره می‌کنم و همین جا از شهردار می‌خواهم در انتصابات به جوان‌سازی بدنه مدیریت شهرداری توجه خاص نشان دهد.
وی با ابراز گلایه از وضعیت هرم سنی بالای مدیریت استان و کلان شهر شیراز گفت: شهر شیراز و استان فارس با وجود مدیران پیر و سالخورده نمی‌تواند راهی به توسعه پیدا کند.
انتهای پیام

captcha