فرهنگ عاشورایی دشمنان را همواره خوار کرده است
کد خبر: 3748551
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
حجت الاسلام فرزانه:

فرهنگ عاشورایی دشمنان را همواره خوار کرده است

گروه فرهنگی_ امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه انقلاب اسلامی نشئت گرفته از عاشوراست گفت: فرهنگ غنی و مبتنی بر وحی عاشورایی همواره دشمنان اسلام را خوار کرده است.

فرهنگ عاشورایی دشمنان را همواره خوار کرده استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، دیروز، 29 شهریور ماه، در اجتماع عظیم لبیک یا حسین(ع) که در موقوفه عبدالله رضوی شاندیز برگزار شد، در جمع عزاداران حسینی(ع) بیان کرد: عزداری در عاشورا یک مراسم صرفا ساده مذهبی نیست بلکه ریشه در فطرت و جان و قلب ما دارد.

وی با اشاره به روایت پیامبر اعظم(ص) مبنی بر اینکه در شهادت حسین(ع) حرارتی در دل های مومنان است که هرگز سرد نخواهد شد، افزود: این روز روزی است که به طور طبیعی یک حرکت و جنبش در ارادتمندان به سید و سالار شهیدان ایجاد می کند.

فرزانه اظهار کرد: طبق فرمایشات شهید هاشمی نژاد، هیات ها به خاطر اینکه از بطن جامعه و مردم تشکیل شده اند، ریشه تاریخی داشته و از عقاید مردم به وجود آمده اند که برای انقلاب اسلامی فرصت بشمار می آید.

امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: از طلوع اسلام تاکنون تنها کشور ایران بوده که با فداکاری و از جان گذشتگی بیشترین خدمت را به اسلام کرده است و با اینکه اسلام از حجاز طلوع کرده اما ایران همواره در خدمت به اسلام در جایگاه اول است.

وی ادامه داد: هیچ ملتی از ملل اسلامی به اندازه ای که ایران برای زنده نگه داشتن اسلام شهید داده، خدمت نکرده و این شهادت از فرهنگ عاشورایی ملت ماست که سرچشمه می گیرد.

فرزانه اظهار کرد: فرهنگ غنی مبتنی بر عقل و وحی، انسجام، اتحاد و همدلی، ایثار و جهاد، دشمن شناسی و همیشه در صحنه بودن نتایجی که خدمت به اسلام برای ما به ارمغان آورده است.

وی الگو شدن ایران اسلامی برای سایر کشورهای مسلمان، وفاداری به غدیر و ولایتمداری را از دیگر ارزش هایی برشمرد که با خدمت به اسلام برای کشورمان به دست آمده است.

امام جمعه موقت مشهد عنوان کرد: ملتی که اتحاد، شهادت طلبی، ولایتمداری ، دشمن شناسی روحیه جهاد و فرهنگ مبتنی بر عقل و وحی داشته باشد، شکست ناپذیر است. امروز دشمنان درصددند با ایجاد دلهره از کمبودها و نابسامان ساختن شرایط اقتصادی در فضاهای مجازی و شبکه های ماهواره ای مردم را از آینده نا امید کنند.

فرزانه گفت: باید بگویم هیچ ترس و دلهره ای از آینده نیست چرا که کشور ما مجهز به همه آنچه مورد نیاز بوده، است.
.
وی با اشاره به اینکه دشمنان می خواهند ایمان و ولایت را از ما بگیرند، ادامه داد: مهمترین پیام عاشورا به ما این است که آنچه دشمن از ما می خواهد را به آنان ندهیم. دشمن اولین بار در 15 خرداد 42 می خواست جلوی نهضت را بگیرد و بعدها در 17 شهریور که شعار پیروزی خون بر شمشیر در این روز زنده شد، پس از آن در جنگ تحمیلی می خواستند انقلاب را دو هفته ای جمع کنند.

وی با اشاره به اینکه درس هیهات منا ذله درسی است که ملت ما از فرهنگ عاشورایی گرفته، گفت: ملت ایران با نثار خون بیش از 300 هزار شهید این انقلاب را حفظ کرده است. انقلاب ما از عاشورا جوشیده و اگر انقلاب را از عاشورا جدا کنیم، بی تردید حاکمان جور بر کشورمان تسلط خواهند یافت.

انتهای پیام

captcha