روایت خانه‌ای پربرکت با رزق حلال
کد خبر: 3749173
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱

روایت خانه‌ای پربرکت با رزق حلال

گروه اجتماعی - یکی از اصول فرهنگ زندگی دنبال حلال رفتن، کسب روزی حلال بوده که در فرهنگ اسلام از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

روایت خانه‌ای پربرکت با رزق حلال

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، طلب حلال یعنی کسب روزی حلال که از برترین عبادت‌ها است به‌طوری‌که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: «عبادت ۱۰ جز دارد که ۹ جز عبادت، طلب حلال است و یک جز دیگر شامل نماز، روزه، حج و ... است».
به‌دنبال کسب حلال بودن امری واجب است و همچنین کسب حلال ثواب جهاد در راه خدا را دارد و در روایات آمده است، اگر کسی برای کسب حلال تلاش کند ثوابش بیشتر از مجاهدت در راه خدا است.
کسب روزی حلال یکی از عواملی است که باعث می‌شود انسان با شوق و رغبت کارهای پسندیده‌ای که به ظاهر دشوارند را انجام دهد و لذت آن را زمانی بیشتر احساس می‌کند که لقمه حلال بر سرسفره خانواده‌اش بگذارد.
با بانویی 53 ساله در بیرجند آشنا شدم که 20 سال است کمر همت برای زندگیش بسته و به تنهایی برای کسب رزق حلال تلاش می‌کند، تلاشی که به تربیت فرزندانی نیکو ختم شده است.
زینت شخمگر، یک نانوا در بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا گفت: مدت 20 سال است که به پخت نان مشغول هستم و نان‌ها را به مشتریان خود فروخته و یا برای فروش به درب منازل می‌روم.
وی افزود: از همین رزق حلال پنج فرزند را بزرگ کرده، براساس اصول اسلامی، تربیت کرده و تحویل اجتماع داده‌ام.
این بانوی بیرجندی بیان کرد: همسرم به خاطر بیماری سال‌ها است که در خانه بستری است و نمی‌تواند کار کند به همین علت تصمیم گرفتم خود چرخ زندگی را بچرخانم.
شخمگر با بیان اینکه از 30 سالگی پخت نان را آغاز کردم، تصریح کرد: بعدها به دلیل اینکه دیدم در این کار توانایی دارم این شغل را ادامه دادم.
وی اظهار کرد: با وجود فعالیت سخت و فشرده از پدر و مادر پیرم نیز پرستاری می‌کنم تا دعای آنان تضمین کننده زندگیم شود.
این بانوی بیرجندی به تاثیرات رزق حلال در زندگش‌اش اشاره کرد و گفت: رزق حلال باعث شد تا دست پیش هیچ کس دراز نکرده و خود را خوار و ذلیل نکنم.
شخمگر ادامه داد: با وجود اینکه زندگیم به سختی می‌گذرد اما از افرادی که وضع مالی خوبی ندارند مزدی نمی‌گیرم.
وی یادآور شد: امیدوارم به لطف خداوند تنم سالم باشد تا بتوانم تا آخرین لحظه عمر کار کرده و روزی حلال کسب کنم.
انتهای پیام

captcha