تشکیل کارگره کارشناسان فرهنگی شورای فرهنگ عمومی لرستان
کد خبر: 3749359
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴

تشکیل کارگره کارشناسان فرهنگی شورای فرهنگ عمومی لرستان

گروه فرهنگی ـ با هدف بحث و بررسی پیرامون دستورکار و موضوعات جلسه اصلی شورای فرهنگ عمومی لرستان کارگروهی متشکل‌از کارشناسان فرهنگی تشکیل شد.

 تشکیل کارگره کارشناسان فرهنگی شورای فرهنگ عمومی لرستان

 

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان امروز یک‎شنبه، یکم مهرماه در نخستین جلسه کارگروه کارشناسان فرهنگی شورای فرهنگ عمومی استان لرستان که به میزبانی ارشاد لرستان برگزار شد، با بیان این‌که این کارگروه دستور کار و موضوعات جلسه اصلی شورای فرهنگ عمومی را قبل از برگزاری، بررسی و کنکاش می‌کند، گفت: شورای فرهنگ عمومی اصلی‌ترین مرجع تدوین سیاست‌های فرهنگ عمومی در استان است که عصاره تاثیرگذارترین شخصیت‌ها و دستگاه‌های اجرایی و استان را در خود دارد .
وی افزود: با توجه به این‌که جلسات شورا با حضور مدیران دستگاه‌های عضو برگزار می‌شود، لازم دانستیم کارگروه کارشناسان فرهنگی شورای فرهنگ عمومی استان را تشکیل دهیم تا موضوعات و دستور کار جلسات اصلی شورا، قبل از برگزاری آن، توسط این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار گرفته تا از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار باشد .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهارکرد: این جلسه با موضوع بررسی راهکارهای فرهنگی تحقق شعار سال برگزار شده و به‌دنبال آن هستیم که راهکارهای عملیاتی و قابل اجرای دستگاه‌های مختلف را استخراج نموده و جهت تصویب نهایی، در جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی به رای بگذاریم .
حجت‌الاسلام حنان اضافه کرد: اصلی‌ترین راهکارها در جهت تحقق شعار سال، راهکارهای فرهنگی است که بارها توسط مقام معظم رهبری(مدالظله‌العالی) و در قالب سبک زندگی ایرانی و اسلامی مورد تاکید قرار گرفته و لازم است کارشناسان حاضر در کارگروه با در نظر گرفتن ظرفیت، توانایی، اختیارات و مسئولیت‌های دستگاه خود، راهکارهای لازم را در این خصوص ارائه دهند .
در بخش دیگری از این جلسه ناصر دولتشاه، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، نیز با تاکید بر نقش و جایگاه ویژه شورای فرهنگ عمومی در تبیین سیاست‌های فرهنگی استان لرستان، گفت: باید در ارائه راهکارها به دو موضوع توجه شود، یکی پرهیز از نگاه جزیره‌ای و ارائه راه‌کارهای هدفمند و پیوسته و دوم ارتباط و همکاری دستگاه‌های عضو شورا در مسیر تحقق راهکارهای ارائه شده، که از تک‌روی و موازی‌کاری جلوگیری می کند .
در ادامه این جلسه کارشناسان حاضر به ارائه راهکارهای موردنظر خود پرداخته که توسط دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان در جلسه بعدی شورا مطرح خواهد شد .

انتهای پیام

captcha