رقابت 600 عکاس در مسابقه عکس کربلا
کد خبر: 3749564
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

رقابت 600 عکاس در مسابقه عکس کربلا

گروه بین‌الملل ـ 600 عکاس از سراسر جهان، 3900 فریم عکس درباره زیارت اربعین و ارزش‌های نهضت حسینی به نخستین مسابقه بین‌المللی عکس کربلا ارسال کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی آستان حسینی؛ 600 عکاس از سراسر جهان در نخستین مسابقه بین‌المللی عکس کربلا با موضوع اربعین و نهضت حسینی شرکت کردند و 3900 فریم عکس به دبیرخانه این مسابقه ارسال کردند.

این مسابقه  به همت بخش رسانه‌ای آستان حسینی و با همکاری انجمن عکاسی عراق برگزار شد و قرار است عکس‌های برتر در حاشیه پنجمین جشنواره بین‌المللی «تراتیل سجادیه» در کربلا معرفی شوند.

هادی نجار، رئیس کمیته داوران این مسابقه و رئیس انجمن عکاسی عراق، هدف از برگزاری این مسابقه را نهادینه‌ کردن ارزش‌های قیام حسینی و ترویج و گسترش آن در جهان از طریق عکس‌ها و دوربین‎های داخلی و خارجی بیان کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اعضای کمیته داوران این مسابقات متشکل از داورانی از کشورهای عمان، عربستان، ایران و مصر هستند، گفت: زیارت اربعین حسینی و ارزش‌های قیام امام حسین(ع) محور عکس‌های ارسالی است.

نجار با اشاره به اینکه بیش از 600 عکاس از کشورهای مختلف جهان با 3900 عکس در سه نوع سیاه و سفید، رنگی و خلاق در این مسابقه حضور دارند، گفت: عکاسان اجازه دارند چند عکس را با یکدیگر ادغام کنند.

 وی در ادامه به جوایز نقدی این مسابقه اشاره کرد و افزود: جوایز نفرات اول تا سوم از 1000 دلار آغاز و به 500 دلار منتهی می‌شود.

یادآوری می‌شود پنجمین جشنواره  بین‌المللی امام سجاد(ع) با عنوان «تراتیل سجادیه» با حضور شخصیت‌های دینی و دانشگاهی عراق و کشورهای عربی و اسلامی از اواخر ماه محرم آغاز می‌شود.

انتهای پیام

captcha