پاسداشت شهدای حمله ترویستی اهواز به شیوه هنرمندان شیرازی
کد خبر: 3750179
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵

پاسداشت شهدای حمله ترویستی اهواز به شیوه هنرمندان شیرازی

گروه فرهنگی ـ معاون هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از نقاشی و اجرای زنده هنرمندان هنرهای تجسمی شیراز برای احترام و همدردی با شهدای حمله تروریستی اهواز خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهدی رنجبر، معاون هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس امروز، 3 مهرماه گفت: هنرمندان هنرهای تجسمی شیراز با موضوع شهدای حمله تروریستی اهواز در محل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با حضور خود، نقاشی و اجرای زنده ای را برگزار کردند و یاد و خاطره این جان برکفان وطن را زنده نگه داشتند.
وی افزود: در این طراحی و اجرای زنده نقاشی، تعداد ٥٠ هنرمند از آموزشگاه‌های هنری قلم موریال هاشور، ارغوان و ایده با ارائه تابلوهایی در راستای شهدای حمله تروریستی اهواز بر بوم، آن‌هم به‌گونه خلق الحظه آثاری را ترسیم کردند.
حمیدرضا گرامی، مدیرکل حفظ، آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس نیز با بیان اینکه در ٦ ماه ابتدای سال، علی رغم عدم راه‌اندازی نگارخانه دفاع مقدس، بیش از 10 هزار نفر از آن بازدید کرده‌اند، گفت: این مجموعه مرکز فرهنگی دفاع مقدس است و با زبان و ادبیات مختلف در بحث ترویج ارزش‌های دفاع مقدس گام برمی‌داریم.
وی اضافه کرد: یکی از این ابزارهایی که می‌توانیم در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس از آن استفاده کنیم ابزار هنر است همچون کتاب، شعر، تئاتر فضای مجازی فیلم نقاشی انیمیشن سرود.
گرامی با اشاره به حادثه تروریستی اهواز ادامه داد: امروز برخی از هنرمندان به‌صورت خودجوش و علی‌رغم وقت کم با خلاقیت و ابتکار فی المجلس بدون هیچ چشمداشت و توقعی نقاشی‌هایی ترسیم کردند که گویا پیام خود را با رسایی کامل بیان می‌کنند و نکته جالب این است که اغلب این افراد هم جوان هستند که نشان از رویش‌ها و عشق و علاقه جوانان به انقلاب و ارزش‌های انقلاب در حوزه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت است.
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با تأكید بر اینكه باید به سمت اقتصاد هنر حركت كرد، گفت:‌ ما نیز در این مجموعه که در سطح استان و شیراز، آن هم در بافت قدیم که جامعه ایثارگر و جانباز بیشتر از این منطقه اعزام شده‌اند، با توجه به تنوع کارهای فرهنگی و هنری در حوزه دفاع مقدس با پیشینه فرهنگی و کارهای هنری و علمی فضای لازم را برای این حرکت آماده خواهیم کرد.
وی تأكید كرد: ما آمادگی داریم تا از ظرفیت جامعه ایثارگری و هنرمندان استفاده کنیم. این ساختار مهیاست به‌خصوص وقتی که مرکز فرهنگی هم تکمیل شود .
مرضیه صالحی‌نژاد فرد که از اساتید حاضر در این برنامه هنری بود، گفت: همه هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی شیراز توانایی و تخصص لازم را برای بیان دلاورمردی‌های مردان و زنان این سرزمین اسلامی، به‌ویژه شهدای حمله تروریستی اهواز را دارند.
وی بیان كرد: تکنیک‌های کار شده در این آثار همگی رنگ و روغن هست و برای حس همدردی با هم وطنانمان و غمگین بودن ایران از این حادثه آفریده شدند.
این بانوی نقاش در پایان افزود: هنرمندان در این آیین جمع شدند و با ارائه آثاری با موضوع‌هایی کاملا برگرفته شده از ذهنشان به خلق اثر رسیده و از سرفصل‌هایی چون «اهواز تنها نیست؛ دفاع همچنان باقی است»، «اهواز پایتخت دفاع مقدس»، «ایثار مردمی»، «جلوه غرور میهنی»، «سربازی برای وطن و رژه شهادت» با سبک‌های انتزاعی آبستره به این مقوله پرداختند و این تابلوها نیز در پایان در محل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در قالب نمایشگاهی برپاست.
انتهای پیام

captcha