نقش بی‌بدیل زنان در حفظ کیان و بنیان خانواده
کد خبر: 3750194
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶

نقش بی‌بدیل زنان در حفظ کیان و بنیان خانواده

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان اظهارکرد: زنان ما علاوه‌‌بر این‌که در میدان جنگ حضور داشتند در پشت جبهه نیز تربیت فرزندان و تأمین مخارج زندگی را برعهده داشتند، در این شرایط بود که زنان ما زینب‌گونه در حفظ کیان و بنیان خانواده نقش داشتند.

نقش بی‌بدیل زنان در حفظ کیان و بنیان خانواده

به گزارش ایکنا از لرستان، ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان سه‌شنبه، سوم مهرماه در همایش «سوسن‌های سوخته» که به‌مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به این‌که در طول هشت سال دفاع مقدس استان لرستان 464 شهیده زن را تقدیم کرده است، گفت: ما تلاشگران خوبی در حوزه دفاع مقدس و در حوزه زنان داریم، که حاصل دست این تلاشگران همین شهید حادثه تروریستی اهواز است که امروز بر روی دستان شهیدپرور خرم‌آباد تشییع شد.
وی با اشاره به این‌که شهید هادی الماسی یکی‌از فرزندانی است که توسط مادران این سرزمین و زنان لُر پرورش یافته است، عنوان کرد: زنان ما افرادی هستند که فرزندان خود را، بدون هیاهو و به دور از هرگونه حاشیه، و در مکتب فاطمه زهرا(س) تربیت کرده و پرورش می‌دهند.
پرویزپور با ییان این‌که زنان ما در دوران دفاع مقدس علاوه‌بر این‌که دوشادوش مردان در میدان نبرد حضور داشتند، کارکردهای دیگری نیز داشتند، اظهار کرد: ازجمله این کارکردها می‌توان به تربیت فرزندان و حفظ کیان و بنیان خانواده اشاره کرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان ادامه داد: زنان ما علاوه‌‌بر این‌که در میدان جنگ حضور داشتند در پشت جبهه نیز تربیت فرزندان و تأمین مخارج زندگی را نیز برعهده داشتند، در این شرایط بود که زنان ما زینب‌گونه در حفظ کیان و بنیان خانواده نقش داشتند.
وی تأکید کرد: این فرزندان که در گوشه و کنار کشور و جهان اسلام به فداکاری و دفاع از اسلام می‌پردازند، ثمره تربیت دینی و مکتبی بانوان ماست، ما افتخار می‌کنیم که در هر حادثه که در گوشه و کنار کشور اتفاق می‌افتد حداقل یک فرزند از فرزندان لرستان حضور دارد.
پرویزپور با اشاره به فداکاری‌های زنان و مادران لُر در دفاع از کیان و میهن اسلامی اظهار کرد: نمونه بارز این فداکاری کبری حافظی همسر شهید زنده سیدنورخدا موسوی است و به قول یکی‌از جانبازان سرافراز کشورمان، هنوز که هنوز است در خیلی از خانواده‌های ما جنگ ادامه دارد.

انتهای پیام

captcha