اطلاع اندک بانوان از ازدواج؛ دلیل بسیاری از جدایی‌ها
کد خبر: 3750913
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

اطلاع اندک بانوان از ازدواج؛ دلیل بسیاری از جدایی‌ها

گروه شهرستان‌ها - مدیر کانون بانوی مرزنشین شهرستان تایباد گفت: طلاق در سال‌های ابتدایی زندگی مشترک نتیجه ازدواج‌های زودهنگام و بدون آگاهی بانوان است.

طلاق نتیجه ازدواج‌های زودهنگام و بدون آگاهی است//ویرایش خبر/میان تیتر و مصاحبه با یک نفر دیگه ترجیحا نیاز است

آیدا عصمتی، مدیر کانون بانوی مرزنشین شهرستان تایباد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به جایگاه خانواده دراسلام اظهار کرد: اهمیت کانون خانواده در اسلام بسیار سفارش شده و در همین راستا این کانون اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزش همسرداری در نقاط مختلف شهرستان کرده است.
وی بیان کرد: خانواده‌ها در مناطق حاشیه شهر و آسیب‌پذیر شهرستان با توجه به بافت سنتی حاکم بر منطقه اقدام به ازدواج‌های زودهنگام و بدون آگاهی می‌کنند و همین امر سبب طلاق‌ در سنین پایین می‌شود.
مدیر کانون بانوی مرزنشین اظهار کرد: برگزاری این دوره‌های آموزشی کمک موثری به بالا بردن سطح آگاهی خانواده و تحکیم بنیان خانواده خواهد کرد. اطلاع درست دختران و زنان از چگونگی انتخاب همسر و رفتار درست در خانواده موجب استحکام زندگی خواهد شد.

ضعف مهارت‌های همسرداری؛ از عوامل مهم در جدایی زوجین
عصمتی با اشاره به هدف از برگزاری این کارگاه‌ها، گفت: آشنایی با سبک زندگی اسلامی در حوزه زناشویی و همسرداری و همچنین مسائل مربوط به تربیت فرزند با رویکرد آموزش‌های اسلامی از اهداف اصلی این کانون برای بانوان در مناطق مختلف شهرستان است.
وی ضعف مهارت‌های همسرداری را از عوامل مهم در جدایی همسران دانست و افزود: اگر زوجین نحوه ارتباط درست با یکدیگر را بدانند از بسیاری اختلافات جلوگیری خواهد شد، در این رابطه بانوان به عنوان پایه اصلی کانون خانواده نقش بسیاری دارند.
وی اظهار کرد: کارگاه آموزشی آیین همسرداری با حضور 300 بانوی مرزنشین در مناطق سروش خرمشهر، باغ خسروی و مسجد حضرت علی(ع) و آب بخشها روبروی مسجد اعظمیه کانون امهات المومنین برگزار شده است و طی روزهای آتی در مناطق شناسایی شده دیگر برگزار خواهد شد.

توزیع 50 بسته‌های مهر تحصیلی در مناطق محروم تایباد

طلاق نتیجه ازدواج‌های زودهنگام و بدون آگاهی است

عصمتی افزود: از دیگر اقدامات این کانون توزیع 50 بسته‌ مهر تحصیلی در آستانه سال تحصیلی جاری میان دانش‌آموزان مناطق محروم است که طی چند مرحله در مناطق شناسایی شده انجام شد.
این استاد دانشگاه، قیمت تقریبی هر بسته را مبلغ یک میلیون ریال برآورد کرد و گفت: این بسته‌ها شامل کیف مدرسه، دفتر، خودکار، مداد، خط‌کش، جامدادی و... است.
کانون بانوی مرزنشین تایباد با هدف حمایت از بانوان سرپرست خانواده در اسفند 96 تأسیس شده است.

انتهای پیام

captcha