تشکیل ۳ مجمع سلامت در محلات حاشیه‌نشین شیراز
کد خبر: 3751843
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

تشکیل ۳ مجمع سلامت در محلات حاشیه‌نشین شیراز

گروه اجتماعی ـ‌ به‌همت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مجمع سلامت در کانون سلامت محله‌های مهدی‌آباد، سعدی و سهل‌آباد شیراز تشکیل شد.

به گزارش ایكنا از فارس، نادر پارسا، مدیر مؤلفه‌های موثر بر سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 9 مهرماه از تشكیل مجمع سلات در 3 محله حاشین‌شیراز خبر داد و گفت: مجمع سلامت در کانون سلامت محله‌های مهدی‌آباد، سعدی و سهل‌آباد شیراز تشکیل شد.
وی افزود: مجمع سلامت فرآیندی سازمان یافته است که طی آن جامعه و سازمان‌‌های مرتبط ضمن تبادل اطلاعات و دانش، تجربیات خود را به اشتراک گذاشته و پیشنهاد سیاست‌های مناسب سلامت جامعه ارائه می‌شود.
پارسا اظهار كرد: مجمع سلامت محله را مجمعی به‌عنوان نماد مشارکت مردم و همکاری بین بخشی معرفی کرد که متشکل از نمایندگان بخش¬‌های مردمی شامل دبیر یا جانشین دبیر کانون سلامت به همراه مسئولان گروه‌ها، افراد معتمد، نماینده خیرین و سمن‌های سلامت محله، اساتید و دانشگاهیان ساکن محله و نیز بخش‌های اداری و دولتی شامل نماینده شورای اسلامی شهر و روستا، نماینده آموزش و پرورش، بهزیستی، رفاه و کار، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، محیط زیست، شهرداری، دهیاری و دیگر نهادها در سطح محله است.
سید غلامرضا طغرایی، رئیس اداره تأمین و اداره ارتقای سلامت اجتماعی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز گفت: با هدف بررسی و حل مشکلات سلامت محله که از طرف کانون سلامت محله احصا شده است؛ مجمع سلامت محله تشکیل و با همکاری سازمان‌ها، نهادها یا بخش‌های مسئول و نیکوکاران نسبت به ارائه راهکارها و حل مشکلات اقدام می‌شود.
وی با بیان اینکه در صورت نیاز با تشخیص مجمع سلامت محله، موارد برای تصمیم‌گیری به سطح بالاتر یعنی مجمع سلامت شهرستان ارسال می‌شود، ادامه داد: همچنین تجربیات و ابتکارات طرح شده در هر یک از کانون‌ های سلامت محلات، از سوی دبیر کانون در خانه مشارکت شهرستان به اشتراک گذاشته می¬‌شود.
طغرایی، خانه مشارکت شهرستان را ایفاگر نقش دبیرخانه سلامت محلات عنوان کرد و افزود: در راستای تشکیل کانون‌ها و مجامع سلامت در محلات حاشیه‌نشین شیراز و با توجه به بحث و تبادل نظر پیرامون آسیب‌های مطرح شده با اهالی محله‌ها، معتمدان و مسئولان ادارات مستقر در محله‌ها، موارد در نشست‌های مشترکی با رئیس مرکز بهداشت شهدای انقلاب، معاون بهداشت و درمان سپاه فجر و همچنین مسئولان آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز، بررسی شد.
یادآور می‌شود، مجمع سلامت محله مهدی‌آباد مربوط به شهرداری منطقه ۹، مجمع سلامت محله سعدی مربوط به شهرداری منطقه ۳ و مجمع سلامت محله سهل‌آباد مربوط به شهرداری منطقه7 شیراز هستند.
انتهای پیام

captcha