نیم‌ضریح خیمه‌گاه امام سجاد(ع) در شیراز رونمایی شد
کد خبر: 3753271
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱

نیم‌ضریح خیمه‌گاه امام سجاد(ع) در شیراز رونمایی شد

گروه اجتماعی ـ طی مراسمی همزمان با سالروز شهادت سیدالساجدین، نیم ضریح خیمه‌گاه امام سجاد(ع) در شیراز رونمایی شد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با سالروز شهادت چهارمین اختر تابناك امامت و ولایت، حضرت سیدالسجادین(ع) مراسم رونمایی از نیم‌ضریح خیمه‌گاه امام سجاد(ع) كربلای معلی شب گذشته، 13 مهرماه در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) شیراز برگزار شد.
این مراسم كه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد، همراه با سخنرانی مذهبی و خطبه‌خوانی امام سجاد(ع) توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردكانی، امام جمعه موقت شیراز بود.
اسكندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایكنا گفت: این نیم ضریح تا یك ماه آینده و بعد از برگزاری مراسم اربعین حسینی، به كربلای معلی انتقال یافته و در محل خیمه‌گاه امام سجاد(ع) نصب خواهد شد.
وی با بیان اینكه هزینه‌های ساخت این نیم‌ضریح از محل نذورات مردمی بوده است، افزود: تمام كارهای درودگری، نقره‌كاری و غیره این نیم‌ضریح توسط هنرمندان شیراز و استان فارس انجام شده است.
قاسمی اظهار كرد: ارتفاع این نیم ضریح ۴ متر و ۹۰، طول آن ۴ متر و ۶۰ سانتی متر و عرض آن یك متر و ۳۰ سانتی‌متر است و جنس بدنه آن از چوب ساج و بر روی آن صفحات قلم‌زنی شده نقره و در تاج این ضریح مطهر صفحات قلم‌زنی شده مس بوده و آب‌کاری طلا شده و در داخل این ضریح مطهر نیز با استفاده از هنر خاتم، خاتم‌کاری شده است.
انتهای پیام

captcha