افزایش 66 درصدی اعتبارات کاهش آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی
کد خبر: 3753588
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
فتح‌آبادی خبر داد:

افزایش 66 درصدی اعتبارات کاهش آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی

گروه اجتماعی - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی بیان کرد: سال گذشته نزدیک به ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات شورای اجتماعی کشور دریافت کردیم که بخشی از آن ملی بود و آن را وزارت خانه‌ها به زیر‌مجموعه بخش‌های خود در استان‌ها پرداخت کردند و امسال هم دو میلیارد تومان در فاز اول ابلاغ کردند که اعتبارات نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد افزایش داشته است.

افزایش 66 درصدی اعتبارات کاهش آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، غلامرضا فتح‌آبادی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی صبح امروز 15 مهر ماه با حضور در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: مطالعات طرح دهکده خانواده پایدار دو سال به طول انجامیده است. فضای در اختیار دانشگاه آزاد به مساحت 5 هکتار و 34 هزار متر مربع است و ارزش اقتصادی این فضا بالای 600 میلیارد تومان بوده که بخشی از این فضا در اختیار دفتر اجتماعی استانداری قرار داده شده است.
وی ادامه داد: کانون زندگی پایدار در فضای دانشگاه آزاد در حال اجراست که به عنوان اولین کانون در کشور 98 درصد افراد در آستانه ازدواج تحت آموزش‌‌های اولیه خانواده قرار می‌گیرند. این برند در حضور ریاست جمهوری گزارش شده به عنوان الگوی کشوری مطرح است.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: درطی برنامه پنج ساله که در بحث آموزش‌های همگانی تعریف کردیم تا 5 سال دیگر باید به شیوه‌های قطب اصلی و آموزش همگانی و آموزش خانواده در کشور بر اساس فاز‌بندی دست پیدا کنیم. فاز اول آن آغاز شده است که در دو بخش همسان‌گزینی و آموزش پیش از ازدواج در دانشگاه آزاد در حال اجرا است تا در بلند‌مدت به اهداف آن دست پیدا کنیم.
فتح‌آبادی گفت: براساس تقسیم کار استانی که استاندار برای دانشگاه تعریف کرده است، 7 دانشگاه مسئولیت ویژه‌‌ای دارند که مسئولیت اجتماعی خود را دنبال کنند و بحث مطالعات خانواده به دانشگاه آزاد محول شده است.
وی افزود: در راستای سیاست‌های کلی نظام در حوزه خانواده باید کارهای فوق‌العاده انجام دهیم و با این رویه موجود نمی‌توان به اهداف خود دست پیدا کنیم و تا پایان برنامه پنجم سالانه 25 درصد آسیب ناشی از طلاق را باید کاهش داد و با تمام تلاش‌هایی که انجام شده است در سال گذشته تنها 5/0 درصد توانستیم آسیب طلاق را کاهش دهیم، این حاکی از آن است که برنامه‌ها باید توسعه پیدا کند.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی اظهار کرد: در اجرای دهکده خانواده پایدار توسعه آموزش همگانی در تمامی ابعاد از قبیل ترافیک مشاهده شده است. یک قطب اصلی در قلب آموزش همگانی است و ساختاری که تعریف می‌شود ساختار هیئت‌امنایی خواهد بود و زیر‌ساخت با دانشگاه آزاد است و برای هر بخش باید به طور مجزا مجوز داده شود.
فتح‌آبادی افزود: با توجه به اینکه در بخش آموزش و فضای مهد کودک‌ها با مشکل مواجه هستیم، درصدد هستیم استانداردترین مهد کودک را در دهکده خانواده پایدار راه‌اندازی کنیم.
وی بیان کرد: در دهکده خانواده پایدار ارائه خدمات نوین اجتماعی را به ویژه برای سالمندان و تغذیه آن‌ها خواهیم داشت زیرا بخشی از این کارکرد این مهم به حوزه سلامت اجتماعی مربوط است. اختلالات روانی در استان بسیار مشاهده می‌کنیم که در آنجا دیده شده است.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: اجرای طرح دهکده خانواده پایدار پیوند دانشگاه با جامعه را تقویت خواهد کرد. وارد نسل سوم دانشگاه شده‌ایم و هنوز در کشور ما به نسل اول توجه می‌شود و نسل سوم دانشگاه‌ها دانشگاه‌های کارآمدی هستند که با جامعه پیوند دارند و ما این رویکرد این مهم را دنبال می‌کنیم.
فتح‌آبادی گفت: در برنامه ششم توسعه واگذاری خدمات توسط دستگاه اجرایی پیش‌بینی شده است و در این راستا بخشی از خدمات را به بخش خصوصی و نهاد‌های حقوقی دیگر واگذار نمودیم.

وی در ارتباط با نحوه توزیع اعتبارات کاهش آسیب‌های اجتماعی استان بیان کرد: سال گذشته نزدیک به 3 میلیارد تومان از محل اعتبارات شورای اجتماعی کشور دریافت کردیم که بخشی از آن ملی بود و آن را وزارت خانه‌ها به زیر‌مجموعه بخش‌های خود در استان‌ها پرداخت کردند و امسال هم دو میلیارد تومان در فاز اول ابلاغ کردند که اعتبارات نسبت به سال گذشته 66 درصد افزایش داشته است.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی ادامه داد: پیش‌بینی ما از اعتبارات ملی این است که 5 میلیارد تومان از اعتبارات به استان مرکزی اختصاص پیدا کند.
فتح‌آبادی افزود: رسیدگی به هزینه‌کرد اعتبارات سال گذشته این اداره کل کامل شده و به وزارت کشور ارسال شده است و جزء پنج استانی هستیم که اعتبارات آن تایید شده و مشکل حقوقی نداشته و در چارچوب ضوابط تنظیم شده است.
انتهای پیام

captcha