اهدای بیش‌از ۱۹ هزار واحد خون در لرستان
کد خبر: 3755828
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
عادلی خبرداد:

اهدای بیش‌از ۱۹ هزار واحد خون در لرستان

گروه اجتماعی ـ مدیرکل انتقال خون استان لرستان با اشاره به این‌که طی شش ماهه ابتدایی امسال ۲۶ هزار و ۷۳ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند، گفت: از این تعداد ۱۹ هزار و ۳۵۵ نفر موفق به خونگیری و شش هزار و 718 نفر معاف شدند.

اهداء بیش‌از 19 هزار واحد خون در لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، امیدعلی عادلی، مدیرکل انتقال خون استان لرستان، یک‌شنبه، 22 مهرماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی شش ماهه ابتدایی امسال ۲۶ هزار و ۷۳ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند، که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل که ٢۶هزارو ٣٠٢ نفر بوده ٨٧صدم درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به این‌که از این تعداد ۱۹ هزار و ۳۵۵ نفر موفق به خونگیری و شش هزار و 718 نفر معاف شدند، گفت: از این تعداد خون اهدا شده ۱۷ هزار و ۷۴۰ آقا و یک هزار و 615 نفر بانو وهمچنین ۲۸ نفر برای اولین بار اهدای خون داشتند که در مدت مشابه سال قبل یک نفر برای اولین بار موفق به اهدا شده است.
عادلی با بیا ن این‌که تعداد افراد اهداکننده مستمر در این مدت ۱۳ هزار و ۲۸۲ نفر و با سابقه‌ها شش هزار و 45 نفر بودند، اظهار کرد: در این مدت میزان اهدا بانوان لرستانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶٠صدم درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل انتقال خون لرستان بیان کرد: همچنین در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی امسال ۵١٧ لرستانی اهدا خون داشتند.

انتهای پیام

captcha