مردم فارس با برپايی 41 موكب به استقبال اربعين می‌روند + تشريح مكان‌‌های استقرار موكب‌ها
کد خبر: 3756043
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

مردم فارس با برپايی 41 موكب به استقبال اربعين می‌روند + تشريح مكان‌‌های استقرار موكب‌ها

گروه اجتماعی ـ. در ایام اربعین ۴۱ موکب به‌همت مردم استان فارس در نقاط مختلف کشورمان و کشور عراق برپا می‌شوند.

اسكندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه در ایام اربعین حسینی 41 موكب به‌همت مردم این استان برپا می‌شوند، گفت: اسامی تمام این موكب‌ها به نام احمدبن موسی(ع) انتخاب شده است كه هر كدام از این موكب‌ها مربوط به شهرستان‌های مختلف استان است.
وی با تصریح اینكه زائران استان فارس از مرز شلمچه وارد كشور عراق می‌شوند، افزود: در ایام اربعین 4 موكب در داخل استان فارس برپا می‌شوند تا زائرانی كه مسیر را تا مرز شلمچه طی می‌كنند، بتوانند از خدمات این موكب‌ها بهره‌مند شوند.
قاسمی اظهار كرد: 3 موكب در مرز شلمچه برپا می‌شوند كه البته موكب اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس سوای این موكب‌هاست و این‌ها موكب‌هایی است كه ما تمام اقدامات هماهنگی آن‌ها را انجام داده‌ایم.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس ادامه داد: 3 موكب در نجف اشرف و 10 موكب در مسیر پیاده‌روی نجف تا كربلا به‌همت مردم استان فارس برپا خواهند شد.
وی با بیان اینكه بیشترین تعداد موكب‌های استان فارس در كربلای معلی برپا می‌شوند، گفت: 20 موكب به‌همت مردم استان فارس در شهر كربلای معلی در ایام اربعین برپا می‌شوند.
قاسمی با تصریح اینكه‌ یك موكب نیز در شهر كاظمین در ایام اربعین برپا خواهند شد، این نكته را یادآور شد كه تمام این موكب‌ها از ستاد بازسازی عتبات عالیات مجوز اخذ كرده‌اند.
انتهای پیام

captcha