محرومیت لرستان با مدیریت جهادی حل می‌شود
کد خبر: 3756324
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
رستمیان:

محرومیت لرستان با مدیریت جهادی حل می‌شود

گروه اجتماعی - نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای رفع مشکلات محرومیت استان نیازمند تعامل و همدلی مسئولان استان هستیم، اظهار کرد: محرومیت لرستان به مدیریت جهادی حل می‌شود.

محرومیت لرستان با مدیریت جهادی حل می‌شود

به گزارش ایکنا از لرستان، علی رستمیان، نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان لرستان در بحث توسعه و تجهیز زیرساخت‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند، اضافه کرد: استاندار و مدیران کل استان از هم افزایی نمایندگان استفاده می‌کنند
وی رفع محرومیت استان نسبت به سایر استان‌های کشور از زمان قبل از انقلاب تاکنون را نیازمند وحدت و هم افزایی بین نمایندگان و استاندار دانست و با ذکر این مطلب که این تعامل امروز در حد حداکثر وجود دارد، اضافه کرد: تعاملی خوبی برقرار شده و همه دست در دست هم برای پیشرفت استان تلاش می‌کنند به طوری‌که همراه مسئولان استان با وزرا رایزنی می‌کنند.
وی اظهار داشت:
رستمیان با ذکر این مطلب که وضعیت تخصیص آب در لرستان ظلم و تبعیض در حق این استان است به برگزاری جلسه نمایندگان مجلس و استاندار لرستان با وزیر نیرو اشاره کرد و گفت: از وزیر نیرو تقاضا می‌شود از این ظلم بی‌امان در بحث تبعیض آب نسبت به مردم لرستان خاتمه دهند چراکه هشت تا 12 میلیارد متر مکعب آب از سرشاخه‌های لرستان خارج می‌شود.

نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی به عملیاتی شدن سد تاج‌امیر و ده‌پهلوان اشاره کرد و گفت: در بحث آب‌های جاری و عمقی لرستان کمترین سهم را نسبت سایر استان‌ها دارد این در حالی است که 82 درصد ظرفیت اقتصادی لرستان دامداری است.
وی به ظرفیت چشمه آب گرم نورآباد اشاره کرد و گفت: درجه آب و خواص آب این چشمه درمانی آن از ظرفیت‌های کشور است که تاکنون به آن پرداخته نشده است این در حالی است که سد ده‌پهلوان نیز به جهت سهل انگاری مسئولان آب استان در سنوات گذشته تخصیص آب نداشت.
رستمیان پرواز و توسعه فرودگاه را از شاخص‌های پیشرفت استان و از مطالبات اصلی مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: فرودگاه این استان آماده فعالیت است اما تاکنون پروازهای این استان افزایش نیافته است این در حالی است که عدم تسریع در ایجاد زیرساختهای توسعه‌ای لرستان از دلایل توسعه نیافتگی استان است.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لرستان از قطب‌های تولید حبوبات کشور و نورآباد قطب لرستان در این زمینه است، تصریح کرد: صنایع تبدیلی در بحث کشاورزی در لرستان وجود ندارد کمااینکه مشکلات استان با تعامل میان مسئولان و مجمع نمایندگان استان حل شدنی است.

انتهای پیام

captcha