جسم و جان انسان بايد در مسیر خدمت به خدا و دین باشد
کد خبر: 3756938
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸

جسم و جان انسان بايد در مسیر خدمت به خدا و دین باشد

گروه اجتماعی- امام جمعه قزوین در ديدار با ورزشكاران استان قزوين گفت: همه باید بگوییم «قوّ علی خدمتک جوارحی و اشدد علی العزیمة جوانحی»، یعنی خدایا از تو می‌خواهم کمک کنی تمام جسم و جان و روح و روان ما در مسیر خدمت به تو و دین به کار رود.

 جسم و جان انسان بايد در مسیر خدمت به خدا و دین به کار رود

به گزارش ايكنا از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی شب گذشته 25 مهر ماه در دیدار جامعه ورزشکاران استان قزوین با عرض تبریک به مناسبت کسب قهرمانی و درخواست برکت برای افزایش توفیقات ورزشی برای جامعه ورزش استان قزوین اظهار کرد: حقیقتا همه مسلمانان جهان و همه مستضعفان عالم به شما تبریک می‌گویند و از کسب قهرمانی شما احساس خرسندی می‌کنند، زیرا مستضعفینی که از ظالمان عالم صدمه ای دیده باشد از قهرمانی و ایستادگی و اقتدار ورزشکاران مسلمان درجهان شاد می‌شود.
امام جمعه قزوین افزود: مخاطب آیه «اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلاةِ» در ۱۵۳ سوره بقره شما ورزشکاران عزیز هستید، اين آیه می‌گوید از صبر و نماز نیرو و قوت بگیرید، قرآن کریم قدرتمندترین اشخاص روی زمین را شهدا معرفی می‌کند که امنیت، آرامش و اقتدار را برای ما به ارمغان آوردند و باید از آنها الگو بگیریم.
وی ابراز کرد: در آیه ۱۷ سوره قصص آمده است، خدایا تو به من نعمت و توان داده ای و نام مرا بلندآوزاه کرده ای من با تو عهد می‌بندم که کمک و پشتیبان مجرمین نباشم، از این آیه می‌آموزیم که موقعیت، شهرت و عنوان ما باید حامی مستضعفان و اسلام باشد، انسان‌های فرهیخته با کسب جایگاه دست دین را گرفته و برای ارتقای اقامه نماز به میدان می‌آیند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: ایمان، ولایت، نماز، قرآن، اربعین و امر به معروف و نهی از منکر بستر و دانشگاه جوانمردپروی است، باید بدانیم که جوانی با جوانمردی متفاوت است جوانی اختیاری و افتخار نیست و گذراست؛ اما جوانمردی اختیاری و تحصیلی است و باید برای کسب آن تلاش کنیم.
آیت الله عابدینی تاکید کرد: جوانمردی با روزه، نماز و در مکتب عاشورای سیدالشهدا بودن، کسب می‌شود و پیر و جوان و زن و مرد نمی‌شناسد، قهرمانان جوانمرد ما باید سرآمد ورزشکاران جهان باشند.
وی با بیان اینکه حضور شما ورزشکاران در جوامع بین‌المللی باعث افتخار اسلام است، تصریح کرد: بانوان ما با حجاب و عفت خود به مستکبرینی که ورزش را هدف استکباری خود قرار می‌دهند، پیام اسلام را می‌رسانند و با عزت اسلامی جایگاه یک زن باکرامت را نشان می‌دهند زیرا این بانوان شاگرد محضر حضرت فاطمه زهرا(س) هستند.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: همه باید بگوییم «قوّ علی خدمتک جوارحی و اشدد علی العزیمة جوانحی»، یعنی خدایا از تو می‌خواهم کمک کنی تمام جسم و جان و روح و روان ما در مسیر خدمت به تو و دین به کار رود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: لقمان به فرزند خود می‌گوید نماز را برپا دار، امر به معروف و نهی از منکر کن و در برابر مشکلات صبوری به خرج بده و عزم و اراده قوی در برابر مشکلات داشته باش، همه ما فرزندان حضرت لقمان هستیم و با عمل به همین وصایا می‌توانیم راه عزتمندی خود و اسلام را طی کنیم.

انتهای پیام

captcha