کتاب سبب ماندگاری اندیشه و نشر دین می‌شود
کد خبر: 3757456
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۸

کتاب سبب ماندگاری اندیشه و نشر دین می‌شود

گروه فرهنگی - معاون پارلمانی و امور مجلس وزارت ارشاد گفت: در برهه‌های مختلف کتاب سبب ماندگاری اندیشه و نشر دین شده است و می‌تواند سعادت بشری را فراهم آورد.

 کتاب سبب ماندگاری اندیشه و نشر دین می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، سیدهادی حسینی، معاون پارلمانی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز شنبه، 28 مهرماه در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، گفت: مردم ایران به داشتن فرهنگ والا معروف هستند و ما می‌توانیم با تکیه بر این فرهنگ و به لطف چنین رویدادهایی برای افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کنیم.

وی تأکید کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متعقدیم که ایران فقط تهران نیست و تمام شهرهای کشور باید مورد توجه قرار گیرند.

حسینی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود یک میلیارد تومان به برگزاری نمایشگاه اختصاص داده است و در تلاش هستیم که نمایشگاه کتاب در تمام استان‌های کشور برگزار شود.

معاون پارلمانی وزیر ارشاد  با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی، یک سیزدهم بودجه فرهنگ به ما می‌رسد، گفت: بنده قول ۵۰ میلیونی کمک به تجهیز کتاب روستایی آذربایجان‌شرقی را می‌دهم و البته قول دو تا ۵۰ میلیون کمک از آقای پزشکیان و آقای خدابخش را نیز گرفتم.

وی بیان کرد: متاسفانه سرانه شهرستانی زیر ۱۰ میلیون است و دستمان را به خیرین دراز کرده‌ایم و سرانه کمک به مساجد و کانون‌ها زیر یک میلیون تومان است در حالی که ۲۳ هزار مسجد تحت پوشش بوده و تکلیف برنامه توسعه ششم بیش از ۷۰ هزار مسجد است.

حسینی با تاکید به اینکه با اقدامات موثر کتاب‌خوانی فرهنگ شود، گفت: هیچ‌کسی به ماشین یا دیجیتال یا دستاورد کشاورزی ایران افتخار نمی‌کند ولی در مقابل فرهنگ ایرانی همه کلاه از سر برداشته‌اند و اگر توجه به این فرهنگ شود قطعا با یک جامعه متمدن روبرو خواهیم بود.

یادآوری می‌شود، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از ۲۹ مهر الی چهارم آبان ماه از ساعت ۱۰ الی ۲۰ در تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha