دین؛ عامل رهایی‌بخش از آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3757665
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

دین؛ عامل رهایی‌بخش از آسیب‌های اجتماعی

گروه فرهنگی - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: مبنا قرار دادن دین در کانون خانواده عامل رهایی‌بخش از آسیب‌های اجتماعی است.

دین؛ عامل رهایی‌بخش از آسیب‌های اجتماعی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مصطفی مشایخی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی روز گذشته 28 مهرماه در همایش «فضای مجازی و خانواده» که در سالن اجتماعات سپاه ناحیه تفرش برگزار شد گفت: مذهب عامل مهمی در پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی است. خانواده‌ها باید دین را قاضی خود در زندگی قرار داده و رفتار خود را با این معیار بسنجند تا گرفتار آسیب‌های اجتماعی نشوند.
وی با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: تمسک به ائمه از جمله امام حسین (ع) نجات‌بخش انسان‌ها در آسیب‌های اجتماعی است که اگر عشق به امام حسین (ع) در کانون زندگی افراد قرار گیرد، نورافکن و کشتی نجات‌بخش و اعتماد‌بخش در رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در عصر کنونی با توجه به ‌گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها در دنیای امروز ضرورت توجه خانواده‌ها به آموزش سواد رسانه‌ای اهمیت یافته و باید مد نظر قرار گیرد.
مشایخی با بیان اینکه افزایش سواد رسانه‌ای از آسیب‌های فضای مجازی جلوگیری می‌کند گفت: مقابله با تهاجمات فرهنگی منوط به افزایش سواد رسانه‌ای و آموزش نحوه درست استفاده از این وسایل و ابزارها از سوی خانواده ها به فرزندان است.
وی ادامه داد: رسانه‌های مدرن هم‌اکنون در دست جوامع غربی است که سعی دارند با فرهنگ برهنگی که در غرب رواج دارد و کشیده شدن آن به فضای رسانه‌ای قبح‌زدایی را هدف قرار داده و با رواج این فرهنگ در میان جوامع اسلامی به اعتقادات جوانان ضربه وارد نمایند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی عنوان کرد: بلوغ جنسی زودرس یکی از آسیب‌های مهم فضای مجازی است، در صورتی که خانواده‌ها نتوانند نحوه صحیح استفاده از فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را به فرزندان خود آموزش دهند با آثار زیان‌‌بار و آسیب‌‌های اجتماعی ناشی از این فضاها روبه‌رو می‌شوند.
یادآور می‌شود؛ همایش «فضای مجازی و خانواده» به مناسبت فرارسیدن هفته ملی سلامت زنان به همت دانشگاه تفرش، کمیته بانوان و حوزه بسیج الزهرا(س) شهرستان تفرش برگزار شد.
انتهای پیام

captcha