باورهای خوب عشایر تقویت شود
کد خبر: 3757969
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
خادمی:

باورهای خوب عشایر تقویت شود

گروه فرهنگی ـ استاندار لرستان با تأکید بر لزوم تقویت باورهای خوب و مناسب عشایری و سنتی، اظهار کرد: باورهای سنتی و عشایری ما ریشه در اعتقادات مذهبی مردم دارد.

باورهای خوب عشایری و سنتی تقویت شود

به گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان امروز دوشنبه، ۳۰ مهر در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر این‌که باید از این فضا در راستای حل مشکلات فرهنگی استان استفاده کنیم، اظهارکرد: فرهنگ عمومی مجموعه ارزش‌ها، باورها و عقاید یک جامعه است از این رو باید در این جلسه فرهنگ و باورهای محلی را بررسی کنیم.
وی در ادامه با بیان این‌که رفتارهای محلی گاهی اوقات اجبارهایی برای جامعه ایجاد می‌کند، افزود: جامعه عشایری و سنتی ما با خود باورهایی دارد که بخشی از آن خوب است و باید آن‌را تقویت کرد، مانند فرهنگ تعاون و همکاری که در جوامع سنتی به شکل بسیار خوبی در کشت و کار و ساخت و ساز وجود داشت.
خادمی با تاکید بر این‌که فرهنگ عمومی باید شیوه‌های تقویت کارهای درست جامعه سنتی را بررسی کند، گفت: بخش دیگر فرهنگ محلی در بحث شیوه‌های عزاداری و رسوم عروسی مشکلات اساسی دارد که باید در این جلسات مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
استاندار لرستان با اشاره به مناسبت‌های مهم روز ۱۳ آبان مانند تبعید حضرت امام(ره)، شهادت دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی که هرکدام بحث‌ها و تحلیل‌های خاص خود را دارد، عنوان کرد: نام‌گذاری روز ملی استکبارستیزی خیلی با مسما است و باید با همکاری تمامی سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان تلاش کرد تا مقدمات لازم برای حضور اقشار مختلف مردم در این روز را فراهم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اکنون که در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم نباید تنها به ارائه خدمات بسنده کرد چراکه مناسب نیست.
خادمی افزود: ما باید سعی کنیم فلسفه، بحث‌های نظری و پایه‌های انقلاب اسلامی را به درستی تحلیل کنیم که دلایل و اهداف انقلاب اسلامی چه بوده و تاکنون به کدام خواسته‌ها دست پیدا کرده‌ایم.
استاندار لرستان با بیان اینکه باید پایه‌ها و فلسفه انقلاب اسلامی را برای جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان تحلیل کنیم و همچنین باید آن را در تریبون‌های آزاد تعمیم‌بخشی کرد تا آنان بهتر با انقلاب اسلامی آشنا شوند، تصریح کرد: در سال جاری کارهای فرهنگی خوبی از جمله نشست بین‌المللی پیرغلامان و جشنواره موسیقی محلی در استان انجام شده است.

انتهای پیام

captcha