اربعین؛ فرصتی برای ترویج و تعمیق فرهنگ حسینی
کد خبر: 3757975
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

اربعین؛ فرصتی برای ترویج و تعمیق فرهنگ حسینی

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه خرم‌دره گفت: اربعین فرصتی برای ترویج و تعمیق فرهنگ حسینی است و نشان از یک وحدت ملی دارد.

اربعین فرصتی برای ترویج و تعمیق فرهنگ حسینی استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه خرم‌دره ظهر امروز، 30 مهرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خرم‌دره به پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این حماسه بزرگ نشان از یک وحدت ملی است.
وی یادآور شد: اربعین فرصتی برای ترویج و تعمیق فرهنگ حسینی است و موجب تقویت اتحاد بیشتر امت اسلامی می‌شود.
‌حسینی در ادامه با تقدیر از همکاری مردم و مسئولان در برگزاری ایام عزای حسینی، گفت: نتیجه همکاری و همدلی بین مردم و مسئولان موجب شد تا برنامه‌های عزاداری با شور و شعور بیشتری برگزار شود.
امام جمعه شهر خرم‌دره به برخی مشکلات مردم در کشور اشاره کرد و گفت: مردم و مسئولین باید در مقابل مشکلات همدل و همفکر باشند تا بتوانیم این دوره بحران را با سربلندی پشت سر بگذاریم.
وی افزود: باید همگی در جهت تقویت فرهنگ شهرستان تلاش کنیم که تقویت این امر نیز نیازمند ارائه طرح و پیشنهاد در جلسه شورای فرهنگ عمومی است.
‌حسینی تاکید کرد: مصوبات این شورا برای همه مدیران شهرستان لازم الاجراست و نهادهای مردمی نیز در این راستا و به منظور تدوین و اجرای برنامه‌های سالم مذهبی و دینی با شورا همکاری خوبی دارند و هماهنگ هستند.
وی ضمن پر اهمیت خواندن بزرگداشت روز ١٣ آبان ماه، گفت: این روز مهم در تاریخ انقلاب اسلامی را باید به‎طور ویژه ارج نهیم و از اهمیت آن غافل نشویم.
در ادامه جلسه نیز حجت محمدی فرماندار شهرستان خرم‌دره خدمت در نظام جمهوری اسلامی را یک افتخار دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز در تمامی زمینه‌ها حرف برای گفتن دارد.
وی با تاکید بر ضرورت حضور حداکثری مردم در راهپیمایی 13 آبان‌ماه، افزود: سیزده آبان از جمله روزهای پرفروغی است که در تاریخ ایران
زمین، همواره برجسته و سربلند بوده و وظیفه ما حفظ آن است.
محمدی در ادامه به برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد و گفت: فرهنگ اسلامی باید مبدا و منشا فرهنگ عمومی و ملی ما در جامعه باشد.
انتهای پیام
captcha