تحریم مقامات ارتش میانمار از سوی استرالیا
کد خبر: 3758204
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
در واکنش به جنایت علیه روهینگیایی‌ها صورت گرفت؛

تحریم مقامات ارتش میانمار از سوی استرالیا

گروه بین‌الملل ـ استرالیا چند مقام ارتش میانمار را که به ارتکاب جنایت علیه اقلیت مسلمان روهینگیا متهم هستند، تحریم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز؛ پس از تحریم‌های اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر علیه مقامات میانمار، استرالیا پنج مقام ارشد ارتش میانمار را که به ارتکاب جنایت علیه اقلیت مسلمان روهینگیا متهم هستند، تحریم کرد.

بنا بر گزارش سازمان ملل در پی عملیات سال گذشته ارتش میانمار تعداد زیادی از مسلمانان روهینگیا کشته شده و بیش از 700 هزار نفر از آن‌ها از میانمار به کشور همسایه بنگلادش فرار کردند.

سازمان ملل اخیرا در گزارشی ارتش میانمار را به کشتار دسته جمعی با هدف نسل کشی متهم کرد و پیگرد فرمانده ارتش این کشور به همراه پنج ژنرال عالی رتبه ارتش بر اساس قوانین بین‌المللی را خواستار شد.

استرالیا که پیش از این دوره‌های آموزشی برای ارتش میانمار برگزار کرده بود و از تحریم آن خودداری می‌کرد، امروز با تحریم پنج مقام ارتش میانمار به گزارش سازمان ملل واکنش نشان داد.

ماریس پین (Marise Payne) وزیر خارجه استرالیا در بیانیه‌ای گفت: علیه پنج مقام ارتش میانمار که مسئول نقض حقوق بشر هستند، تحریم‌های مالی هدفمند و ممنوعیت سفر وضع کرده‌ام.

بر اساس این تحریم‌ها، افراد و شرکت‌هایی که با این مقامات میانماری معاملات تجاری داشته باشند با جرایم مالی و زندان مواجه خواهند شد.

در ماه آگوست، ایالات متحده محدودیت‌های مشابهی را در مورد برخی ژنرال‌های ارشد میانمار وضع کرده بود. استرالیا همانند ایالات متحده، فرمانده ارتش میانمار مین اونگ هلینگ (Min Aung Hlaing) را از تحریم‌ها مستثنی کرده است.

انتهای پیام
captcha