نام‌های مذهبی در صدر اسامی منتخب برای نوزادان زنجانی قرار دارد
کد خبر: 3758632
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱

نام‌های مذهبی در صدر اسامی منتخب برای نوزادان زنجانی قرار دارد

گروه اجتماعی‌ ـ مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: والدین زنجانی در نیمه نخست امسال، بیشتر نام‌های مذهبی را برای نوزادان خود انتخاب کردند.

نام‌های مذهبی در صدر اسامی منتخب برای نوزادان زنجانی قرار داردسیدعلی شفیعی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: فاطمه، زهرا، حلما، زینب و ریحانه ۵ نام نخستی است که زنجانی‌ها در ۶ ماهه نخست امسال برای نوزادان دختر خود برگزیدند و امیرعلی، ابوالفضل، امیرعباس، علی و علی‌اصغر جزو 5 نام منتخب برای پسران بودند.
وی بیان کرد: تعداد کل واقعه ولادت ثبت‌ شده در شش ماهه امسال در استان زنجان برابر با 9539 واقعه است که از این تعداد 4957 واقعه موالید پسر و 4582 واقعه موالید دختر بوده است.
مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان نسبت جنسی پسر به دختر را برابر با 108 برشمرد و گفت: این یعنی به ازای ثبت تولد هر 100 دختر تولد 108 پسر به ثبت رسیده است و نشان می‌دهد تولد نوزادان پسر از دختر پیشی گرفته است.
این مسئول ادامه داد: در شش ماهه امسال تعداد ولادت ثبت‌ شده به طور متوسط برابر با 51 واقعه بوده که به طور تقریبی در هر یک ساعت دو واقعه ولادت به ثبت رسیده است.
شفیعی عنوان کرد: همچنین تعداد ولادت ثبت‌شده تا یک سال پس از وقوع در پنج‌ماهه امسال برابر با 9493  واقعه است که درصد ثبت در مهلت به ثبت تا یک سال برابر با 99.69 درصد است.
وی خاطرنشان کرد: در شش ماهه ابتدایی امسال 2421 واقعه وفات ثبت شده است که بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های سرطانی و حوادث غیرعمد بیشترین علت مرگ و میر بوده است.
مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال 140 واقعه دوقلوزایی داشتیم، اظهار کرد: 5 واقعه سه قلو نیز در این مدت اتفاق افتاده است.
انتهای پیام
captcha