پیاده در راه عشق
کد خبر: 3761822
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

پیاده در راه عشق

گروه شهرستان‌ها - پیاده رفتن به سمت مشهد‌ برای رسیدن به امام رضا(ع) آن هم از فاصله‌ای چند صد کیلومتری چیزی به جز عشق نمی‌طلبد، انسان باید عاشق باشد تا بتواند درد و خستگی راه، زخم و جراحت پا و سوز سرمای زیر صفر درجه را تحمل کند.

پیاده در راه عشق

این روزها راه‌های منتهی به مشهدالرضا(ع) مملو است از کاروان‌های پیاده که به سمت امام رئوف خود در حال حرکت هستند و چند گام بیشتر تا رسیدن به معشوق فاصله ندارند.
شاید بشود گفت برخی این روزها حال و هوای این شعر را دارند که «هرگز نمیرد آنکه دلش جلد مشهد است؛ حتی اگر که بال و پرش را جدا کنند؛ هر کس به مشهد آمد و حاجت گرفت و رفت؛ او را به درد کربلا مبتلا کنند؛ دردی عظیم و سخت که آن درد را فقط؛ با یک نگاه گوشه چشمت دوا کنند؛ از آن حریم قدسی‌ات آقای مهربان؛ آیا شود که گوشه چشمی به ما کنند».
پیاده رفتن به سمت مشهد‌ برای رسیدن به امام رضا(ع) آن هم از فاصله‌ای چند صد کیلومتری چیزی به جز عشق نمی‌طلبد، انسان باید عاشق باشد تا بتواند درد و خستگی راه، زخم و جراحت پاها و سوز سرمای زیر صفر درجه را تحمل کند تا در راه رسیدن به معشوق گام بردارد.

پیاده در راه عشقاگر بخواهیم با عقل و منطق رفتن این افراد را درنظر بگیریم هیچوقت به نتیجه نخواهیم رسید. وقتی در راه رسیدن به معشوق قدم بر می‌داری برایت زخم پاهایت، درد و رنجی که در این راه حس می‌کنی هیچ می‌شود و خودت را فدا می‌کنی تا به هدف برسید. شهید مهدی موحدنیا، از شهدای مدافع حرم دیار سربداران است که جاجتش را در سال 96 از امام رضا(ع) در این راه گرفته است.
در این راه وقتی پیرمردان و پیرزنانی را می‌بینید که کمرشان خمیده است و با عصا راه می‌روند، با خودتان می‌اندیشید این افراد که نای راه رفتن ندارند، چرا در این راه قدم برداشته‌اند؟ ولی وقتی پای صبتشان می‌نشینید، یقین پیدا می‌کنید از هزاران جوان دیگر برای رسیدن به هدف و زیارت امام رئوف میل و رغبت بیشتری دارند و تمام سختی‌های راه را برای رسیدن به هدف به جان خریده‌اند.

پیاده در راه عشقحجت‌الاسلام سیدقاسم دهقانی، امام جمعه شهرستان خوشاب با بیان اینکه زائرین پیاده علی ابن موسی‌الرضا(ع) راه دل را می‌روند و سرشار از عشق و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند، به خبرنگار ایکنا گفت: این زائرین مردمانی هستند همانند اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که با عشق به سمت امام رئوف خودشان از مدینه به زیارت می‌رفتند و سختی‌های راه را تحمل کردند.
خوشاب و سبزوار از گذشته تا به امروز از شهرستان‌هایی است که در مسیر زائران و کاروان‌های پیاده قرار گرفته‌ و هر سال پذیرای هزاران تن از این زائرین عاشق هستند. روستای بابالنگر شهرستان خوشاب در روزگاران گذشته مسیر اصلی عبور زائران بوده است؛ ناصرالدین شاه در سفری به مشهد برای زیارت امام رضا(ع) در این مجموعه تاریخی اسکان یافته و با نوشتن یادگاری بر دیواره داخلی آرامگاه بابا توکل با مرکب، ارادت خود را به این آرامگاه مذهبی نشان داده است.

پیاده در راه عشقفرماندار شهرستان خوشاب با اشاره به تمهیدات شهرستان برای اسکان و پذیرایی از زائران پیاده ثامن الحجج(ع) با بیان اینکه در سال جاری این شهرستان پذیرای 40 کاروان پیاده بوده است، گفت: موکب محبان الرضا(ع) در سلطان‌آباد از 6000 نفر پذیرایی و 4000 نفر را در این شهر اسکان داده است.
در همین زمینه حجت ‌الاسلام جعفر مهدوی‌خواه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار نیز به خبرنگار ایکنا گفت: در سال جاری این اداره با کمک خیرین و از محل موقوفات مرتبط از 15 هزار نفر زائر پیاده در مسیر کاروان‌های پیاده و بقاع متبرکه پذیرایی کرده است.
وی با بیان اینکه با تهیه بسته‌های فرهنگی و خوراکی ساده با حضور در بین زائران از 5000 نفر در مسیر کاروان‌های پیاده پذیرایی شد، تصریح کرد: تقریبا تمام زائرین پیاده‌ای که از مسیر ایستگاه آزاد منجیر عبور کردند با یک وعده غذای گرم صبحانه یا نهار پذیرایی شدند.

پیاده در راه عشق

همچنین در همین رابطه سید‌جواد سجادی‌نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار با اشاره به برپایی 10 پایگاه پذیرایی و استراحت در مسیر زائران ثامن الحجج(ع) به خبرنگار ما گفت: این پایگاه‌ها که برخی از آن‌ها در محل بقاع متبرکه برپا شدند، از برخی دیگر از موکب‌ها می‌توان به ایستگاه‌های پذیرایی صد خرو، روستای مهر، باشتین در شهرستان داورزن، موکب سلطان‌آباد در شهرستان خوشاب و پایگاه امامزاده شعیب(ع)، امامزادگان خسروجرد و موکب روستای شامکان در سبزوار اشاره کرد.                         وی در پایان افزود: 45 روحانی در این مسیر همراه کاروان‌ها مسئول اجرای برنامه‌های فرهنگی، پاسخ به شبهات و برپایی نمازهای جماعت هستند.

گزارش از علی‌اکبر ملکی؛ خبرنگار ایکنا، خراسان‌رضوی
انتهای پیام

captcha