زمان برپایی جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات مشخص شد
کد خبر: 3761866
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲

زمان برپایی جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات مشخص شد

گروه فرهنگی ـ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس زمان برگزاری برپایی جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات را 25 تا 29 آبان‌ماه جاری اعلام كرد.

صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه امسال این استان میزبان جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات است، گفت: این جشنواره طی روزهای 25 تا 29 آبان‌ماه جاری در شیراز برگزار خواهد شد.
وی افزود: افتتاحیه این جشنواره همزمان با اختتامیه جشنواره تئاتر استانی در تاریخ 23 آبان‌ماه جاری در شیراز برگزار خواهد شد كه در آن گروه‌های برگزیده تئاتر نیز حضور دارند.
سهرابی با اشاره به موضوعات این جشنواره اظهار كرد: داستان‌های قرآنی و عترت، اقتباس از داستان‌های قرآن کریم، زندگی و سیره پیامبر اسلام و دیگر موضوعات مرتبط با دین از جمله موضوعات جشنواره هنرهای نمایشی آیات است.
مدیركل ارشاد فارس با بیان اینكه سوره مبارکه واقعه به عنوان بخش ویژه جشنواره اعلام شده است، گفت: این جشنواره در سه بخش تئاتر صحنه‌ای خیابانی و عروسكی برگزار خواهد شد.
وی با تصریح اینكه آثار مختلفی از گروه‌های نمایشی استان‌های مختلف كشورمان در این جشنواره شركت كرده‌اند، گفت: ۸۰ متن صحنه‌ای به همراه فیلم و ۴۰ طرح خیابانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بررسی و بازدیدهای انجام شده ۱۰ نمایش صحنه‌ای و ۶ نمایش خیابانی تائید شد كه در زمان برگزاری جشنواره اجرا خواهند شد.
انتهای پیام

captcha